صدور گواهینامه ایزو در کرج

صدور گواهینامه ایزو در کرج با ایزو دیاکو

صدور گواهینامه ایزو در کرج

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است که گواهینامه ایزو چیست این مقاله برای پاسخ به سوال شما تهیه شده است. همچنین در صورتی که در کرج کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، مقاله پیش رو می تواند شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

هلدینگ بین المللی دیاکو مطمئن ترین مجموعه صدور گواهینامه ایزو در کرج است، به همین دلیل توصیه می کنیم مطلب پیش رو را به دقت مطالعه فرمائید، چرا که پاسخ تمام سوالات خود در خصوص صدور گواهینامه ایزو در کرج را در این مطلب خواهید یافت.

گواهینامه ایزو چیست؟

سازمان بین المللی استانداردسازی ISO سازمانی است که وظایف بین المللی آن همه کشورها را شامل می شود. سازمان بین المللی استاندارد سازی یا ISO استانداردهای جهانی را مطابق با نیازها و قوانین هر کشور مقرر می کند. هدف از ارائه این دستورالعمل ها یکسان سازی همه فرایندها و سهولت بخشیدن به امور تولید و توسعه روز افزون خدمات و تولیدات است تا در نتیجه آن از طرفین تولید کنندگان و مصرف کنندگان حمایت شود.

ممکن است پیش تر ریشه کلمه ISO به گوشتان رسیده باشد، ISO از واژه ای یونانی با تلفظ ISOS مشتق شده است. ISOS در معنای لغوی به معنی برابری است. این کلمه به درستی هدف و مفهومی که سازمان ISO سعی در انتقال آن دارد را منتقل می کند. زیرا که استاندارد ایزو در حقیقت به ئنبال یکسان سازی تمام فرایند های تولیدی است.

گواهینامه های ایزو که به صورت چندین کد معرفی شده اند، هریک برای صنایع و اهداف خاصی طرح شده اند. البته باید گفت برخی از آن ها نیز جنبه عمومی دارند. از دسته گواهینامه های عمومی می توان به سیستم مدیریت یکپارچه IMS، همچنین ایزو 9001 یا استاندارد ایزو 14001 اشاره کرد.

حال که به برخی از این کدها اشاره شد فرصت مناسبی است تا در مورد هریک توضیح مختصری ارائه دهیم. ایزو 9001 تمرکز اصلی خود را بر موضوع مدیریت کیفیت در یک سازمان قرار داده است. ایزو 14001نیز به موضوع محیط زیست پرداخته است و متضمن تعهد شرکت در این رابطه است. همچنین اگر بخواهیم به استاندارد HACCP در چند جمله اشاره کنیم باید بگوئیم این استاندارد کیفیت مواد غذایی تولیدی را هدف قرار داده است. این تنها چند نمونه از صدها گواهینامه استانداردی بود که سازمان ISO طراحی و منتشر کرده است، که هریک هدفی خاص را دنبال می کنند و بسته به نیاز سازمان ها توصیه می شوند.

چرا گواهینامه ایزو اهمیت دارد ؟

چنان که پیش تر ذکر شد سازمان جهانی استاندارد سازی صد ها استاندارد را تعریف و منتشر کرده است تا فرایندهای تولیدی را در سطح بین المللی یک پارچه سازی کند. این گواهینامه ها هر یک اهداف خاص و بعضاً مشترکی را دنبال می کنند. این سازمان با همکاری و همفکری اعضای خود استانداردها را تدوین، تایید و منتشر می کند.

اما اگر بپرسید دارا بودن گواهینامه ایزو چه فایده ای برای شرکت شما دارد، در پاسخ می توان گفت برخورداری از گواهینامه ایزو نشان دهنده تعهد و مسئولیت پذیری دارنده آن نسبت به تولید محصول و ارائه خدمات با کیفیت، همچنین مسئولیت شرکت در قبال جامعه و محیط زیست است. این امر به مزیتی رقابتی برای سازمان بدل خواهد شد که آن را از سایر رقبا پیش خواهد انداخت.

اما چرا صدور گواهینامه ایزو در کرج ؟

در سال های اخیر کلانشهر کرج به دومین قطب کسب و کار بعد از پایتخت بدل شده است. همین نکته سبب شده تا بازار این منطقه به شدت رقابتی شده و شرکت ها هزینه های زیادی را برای ارتقاء خدمات خود بپردازند.

حوزه صدور گواهینامه های استاندارد نیز مشمول همین تغییرات میدانی شده است. سازمان ها و شرکت ها خواه کوچک، متوسط و یا خواه بزرگ برای بالا بردن توان رقابتی خود در بازار به شدت داغ کرج، اقدام به کسب استاندارد های جهانی می کنند. از همین رو تقاضای صدور گواهینامه ایزو در کرج با افزایش روز افزونی روبرو شده است.

شرکت ها با اخذ گواهینامه ایزو و یا دیگر استانداردها این پیغام را به مشتریان و مصرف کنندگان خود انتقال می دهند که تمام اهتمام خود را برای ارائه هر چه با کیفیت تر محصولات و خدمات به کار بسته اند. حال تصور کنید در منطقه ای این چنین رقابتی، صدور گواهینامه ایزو در کرج چه کمک بزرگی می تواند به کسب و کار شما نماید.

مراحل صدور گواهینامه در کرج چگونه است ؟

تمام استانداردهای بین المللی الزاماتی را قرار داده اند که سازمان ها با پیاده سازی آن ها اولاً موفق به دریافت گواهینامه مختص آن شده و در درجه دوم قادرند زیر سایه این الزامات به اهداف سازمانی خود دست یابند. سازمان استانداردسازی جهانی یا ISO تعداد 21991 استاندارد را برای استفاده جهانی و با اهداف خاص خود منتشر کرده است که هر سازمان با توجه به نیاز و اهداف خود می تواند از این موارد استفاده و آن ها را پیاده سازی کند.

اولین گام در برخورداری از مزیت های این استانداردها عقد قرارداد با یک شرکت معتبر است، تا با دریافت مشاوره از آن بتوان استاندارد مناسب سازمان را شناسائی کرد. پس از انجام مشاوره و تشخیص مناسب ترین استاندارد نوبت به اقدامات صدور آن می رشد.

هلدینگ بین المللی دیاکو یکی از شرکت های صدور گواهینامه ایزو در کرج است که با انجام مشاوره های دقیق و کاربردی شرکت ها را تا حصول نتیجه و اخذ گواهینامه ایزو همراهی میکند.

مزایای اخذ ایزو در کرج برای کسب و کارها

مطالعات و نظر سنجی ها نشان دهنده آن است که 98 درصد از سازمان های دارنده گواهینامه ایزو، صرف هزینه برای اخذ آن را سرمایه گذاری مفیدی دانسته اند که به مرور به پیشرفت کسب و کار آنان کمک خواهد کرد.

به نقل از یکی از کارشناسان حوزه ایزو، گواهینامه ایزو مثل یک پایه محکم برای ساختمان عمل می کند. کسب و کارها مبنای خود را بر روی آن بنا کنند.

این کارشناس مزایای واقعی دریافت گواهینامه ایزو را این چنین بیان می کند :

  1. ارتقاء مداوم به بهترین روش ها :

ایزو و دیگر استانداردها امکان دست یافتن به بهترین روش های شناخته شده در سطح جهانی را می دهد. همچنین استانداردهای ایزو تمام مسائل مرتبط با یک کسب و کار را شامل می شوند، مانند امنیت اطلاعات، امنیت غذایی، مدیریت خطرات، سلامت و ایمنی، سلامت محیط زیست،کیفیت و … .

  1. کمک به سازنده بودن :

استقرار انواع ایزو در سازمان یا حتی کسب و کار کوچک شما سبب می شود تا پروسه های کاری خود را تعریف و مستند کنید و بر آن ها نظارت همه جانبه داشته باشید. همینطور داشتن یک گواهینامه ایزو موجب می شود تا اهداف کسب و کار شما به دقت تعیین شود و پیشرفت آن اندازه گیری شود. در نظر داشته باشید که که اساس یک کسب و کار مولد همین نکته هاست.

  1. رضایت مشتریان را در پی دارد :

پیاده سازی استانداردها باعث می شود تا به دلیل کنترل کیفیت، مدیریت و پیگیری شکایات، نظارت بر رضایت مشتری و سایر اقدامات در جهت پیشرفت، همه روزه به تعداد مشتریان رضایتمند افزوده شود.

کاهش شکایات مشتریان یکی از مزایای مهم صدور گواهینامه است. کارشناسان حوزه ایزو بر این عقیده اند که راضی نگاه داشتن کشتریان فعلی مهمتر از جذب مشتریان جدید است، زیرا که اگر مشتریان فعلی را خوشحال نگاه ندارید تنها به تعداد مشتریان ناراضی خواهید افزود.

  1. بهبود درآمد :

اخذ ایزو در کرج می تواند به درامد کسب و کار شما کمک کند. مطالعات نشان داده است بیش از 75 درصد سازمان هایی که از گواهینامه ایزو برخوردار هستند بعد از دریافت این استاندارد توانسته اند درآمد خود را به شکل فزاینده ای افزایش دهند.

  1. ورود به بازارهای جدید :

استانداردها به کسب و کارها این فرصت را می دهند تا به بازارهای هدف جدیدی وارد شوند. برای مثال این مزیت باعث می شود تا کسب و کار شما واجد شرایط قراردادهای دولتی شناخته شود که برای ان استانداردهای خاصی لازم است، یا شرکت شما برای ورود به زنجیره عرضه یک شرکت یا یک پروژه عظیم نیازمند یک استاندارد خاص باشد.

  1. ایجاد و تقویت تعهد در اعضای تیم :

زمانی که مجموعه و کارکنان شما با الزامات یک استاندارد همسو می شوند، پروسه آموزش و بهره وری آنان با دقت و تمرکز بیشتری رصد می شود. صدور گواهینامه ایزو در کرج موجب می شود که مدیران و کارکنان مجموعه برای رسیدن به اهداف مشترک در یک فرایند هدفمند گرد هم آیند. ایجاد و پرورش حس تعهد در کارکنان و مدیران در نهایت موجب ارتقاء و پیشرفت کسب و کار می گردد.

  1. هر کسب و کاری با هر اندازه ای می تواند از ایزو سود ببرد :

شرکت ها و کسب و کارها با هر ابعادی می توانند با برخورداری از گواهینامه های ایزو قدم در راه پیشرفت بردارند. الزامات زنجیره تأمین یکی از دلایلی است که کسب و کارهای کوچک تقاضای صدور گواهینامه ایزو می کنند.

  1. تقویت شخصیت و پرستیژ سازمانی :

اخذ گواهینامه ایزو از مراکز معتبری چون علدینگ بین المللی دیاکو سبب تقویت برند سازمان و کسب و کار شما می شود. نمی توان این نکته را نادیده گرفت که مشتریان نسبت به شرکت هایی که دارای گواهینامه های بین المللی ایزو حس اعتماد و اطمینان بیشتری دارند.

آیا  امکان صدور گواهینامه ایزو در کرج برای کسب و کار شما وجود دارد؟

کارشناسان ما در بخش اخذ گواهینامه ایزو چند سوال کلیدی را برای کسب و کارها مطرح می کنند که پاسخ به آن ها نشان دهنده آن است که آیا شرکت شما به گواهینامه ایزو نیاز دارد یا خیر :

  • آیا قصد دارید زمان و درآمد خود را برای حل مسائل تکراری هزینه کنید یا ترجیح می دهید آن ها را یک بار برای همیشه رفع کنید؟
  • آیا تصمیم دارید در حوزه کاری برنده مناقصات باشید؟
  • تصمیم دارید مدیریتی سازنده تر بر مجموعه خود داشته باشید؟
  • آیا در نظر دارید ارتباط بین مشتری و تامین کننده را با پاسخ به نیازهای انان و دریافت بازخورد آنان موثر تر کنید؟
  • قصد دارید در بازارهای داخلی بیش از پیش مطرح شوید یا خیر؟
  • تمایل دارید که به نحو بالقوه هزینه های بیمه را کاهش دهید یا خیر؟

اگر پاسخ شما به حداقل یکی از این سوالات مثبت بوده است، باید گفت شرکت شما به دست کم یک گواهینامه استاندارد ایزو نیاز دارد.

قیمت ایزو در کرج چگونه محاسبه می شود؟

موسسات اخذ ایزو در ایران همگی به صورت مستقل و خصوصی عمل کرده و به همین سبب نمیتوان گفت نرخ مشخصی برای صدور گواهینامه بین المللی ایزو در کرج و سایر نقاط کشور وجود دارد. موسسات صدور گواهینامه ایزو بسته به هزینه های جاری خود و نیز روند صدور و ممیزی ایزو ممکن است قیمت های گوناگونی را برای گواهی نامه های خود تعیین کنند. به این ترتیب نباید قیمت گذاری هدفمند را برای تعیین موسسه صدور گواهینامه ایزو در کرج معیار قرار داد. اما به طور کلی می توان چند علت را به عنوان عوامل اثر گذار بر قیمت ایزو در نظر گرفت.

همانطور که گفته شد هزینه های شرکت های ایزو دهنده در کرج خود یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت است. به طوری موسسه ای با هزینه های بالاتر ممکن است قیمت های گواهینامه های صادره را نیز افزایش دهد.

عامل دیگر انجام یا عدم انجام ممیزی است. انجام ممیزی علاوه بر پرداخت دستمزد ممیز، هزینه اقامت، ایب و ذهاب و پذیرایی وی را نیز به سازمان درخواست دهنده تحمیل می کند. سازمان متقاضی باید طی روزهای متمادی پذیرای ممیز بوده و امکان ایاب و ذهاب و پذیرایی از وی را فراهم کند. حتی در شرایطی که ممیز از شهری غیر از محل سکونت خود می آید باید مکانی مناسب برای اقامت و استراحت وی را نیز در نظر گرفت.

همچنین به عنوان عامل دیگر می توان به هزینه استخدام مشاور برای پیاده سازی استاندارد در سازمان نیز اشاره کرد. مشاور ایزو به عنوان یک متخصص کار بلد می تواند نحوه عملیاتی کردن دستورالعمل های استاندارد را به سران و کارکنان سازمان توضیح داده و در این مسیر به آن ها کمک کند. شرکت های مشاوره ای ایزو در کرج ممکن است بسته به موضوع ازمان و استاندادر مورد نظر قیمت های مختلفی برای مشاوره ارائه دهند و هزینه های پذیرایی ورفت و آمد مشاور نیز اضافه می شود.

یکی از راه های صرفه جویی در هزینه ها استفاده از امکان اخذ ایزو ارازن و فوری است. ایزو ارزان به این خاطر قیمت کمتری دارد که به صورت خود اظهاری صادر شده و از مراحل مشاوره و ممیزی صرفه جویی شده است. بسیاری از کسب و کارهایی که قصد اخذ ایزو برای مناقصات را دارند به این دسته از گواهینامه ها تمایل بیشتری دارند، چرا که علاوه بر دارا بودن اعتبار کافی از قیمت پایینی نیز برخوردار است. ما در تیم دیاکو با ارائه امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 و همچنین فرصت اخذ فوری گواهینامه IMS موجب شده است تا بسیاری از متقاضیان ایزو به گواهینامه ایزو بدون ممیزی روی بیاورند.

برای صدور گواهینامه ایزو در کرج به کجا مراجعه کنیم؟

همان طور که قبل تر از مزایای صدور گواهینامه ایزو در کرج گفته شد، برخوداری از انواع این گواهی می تواند کمک چشمگیری به سازمان ها و شرکت ها ارائه دهد. شهر کرج با بازاری به شدت رقابتی یکی از مناطقی است که شاید اخذ ایزو در آن بیشتر مطرح باشد.

بهترین و مطمئن ترین مرکزی که می تواند وظیفه صدور گواهینامه ایزو در کرج را به بهترین شکل به عهده بگیرد، هلدینگ بین المللی دیاکو است. مجموعه دیاکو علاوه بر صدور گواهینامه ایزو در کرج، قادر است تا به صورت غیر حضوری برای مشتریانی خارج از شهر کرج و استان البرز نیز انواع استانداردها را صادر کند.

هلدینگ بین المللی دیاکو این امکان را برای مشتریان خود قرار داده است تا با تکمیل یک فرم و ارسال آن استاندارد مورد نظر خود را درخواست و ثبت نمایند. برای این منظور می توانید با ارسال فرم ثبت سفارش ایزو درخواست خود را مبنی بر دریافت یک یا چند گواهینامه ایزو برای کارشناسان این مجموعه ارسال نمائید.

صدور گواهینامه ایزو در کرج
صدور گواهینامه ISO در کرج

4 دیدگاه در صدور گواهینامه ایزو در کرج

  1. جعفری says:

    سلام
    کارخانه تولیدی ما در کرج است، اما دفتر مرکزی در تهران میباشد.
    برای صدور گواهینامه ایزو باید از کرج اقدام کنیم یا تهران؟

    • isodiaku says:

      با سلام. تفاوتی ندارد به صورت غیر حضوری می توانید با ارسال اطلاعات و مدارک لازم برای مجموعه ما، درخواست خود مبنی بر گواهینامه ایزو مورد نظر خود را ثبت کنید.

  2. سینای کرج says:

    با سلام
    من مدیر فروش شرکت سینا در شهر کرج می باشم، برای افزایش اعتماد مشتریانم میخوام گواهینامه ایزو بگیرم ، لطفا با من تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی