اخذ ایزو برای مناقصات

اخذ ایزو برای مناقصات در ایزودیاکو

اخذ ایزو برای مناقصات در ایزودیاکو

عمدتاً شرکت های پیمانکاری از مشتریان پر و پا قرص اخذ ایزو برای مناقصات هستند. شرکت هایی که در حیطه نفت و گاز، ساختمان سازی، طراحی و نظارت، پشتیبانی شبکه، سد سازی و … فعال هستند ، معمولاً در پروژه های پیمانکاری فعالیت دارند. شرکت های پیمانکاری نیز برای دریافت مجوز های حضور در پروژه ها نیاز به شرکت در مناقصات دارند.

شرکت ها (در اینجا عمدتاً پیمانکاری) برای مشارکت در مناقصات معمولاً با محدودیت زمانی مواجه هستند، به همین دلیل طالب اخذ گواهینامه ایزو فوری هستند تا بتوانند برای حضور در جلسات مناقصه آماده شوند. این شرکت ها برای دریافت گواهینامه معتبر ایزو ممکن است به جست و جو در اینترنت روی آورند. از همین رو تیم ایزودیاکو این مقاله را تهیه کرده است تا بتواند از این طریق مشتریان را نسبت به موضوع اخذ ایزو برای مناقصات آگاه نماید.

در این مقاله یه سوالاتی مانند “برای شرکت در مناقصات چه ایزوهایی بگیریم؟”، “آیا گواهینامه ایزو صادره برای مسئول مناقصات اعتبار دارد؟” و سوالاتی از این دست پاسخ دهیم.

اخذ ایزو برای مناقصات ویژه شرکت های پیمانکاری

همانطور که پیشتر گفته شد عموم شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصات به اخذ گواهینامه ایزو نیازمند هستند. اما این شرکت ها ممکن است در مورد انواع ایزو مورد نیاز و اعتبار ان ابهاماتی داشته باشند. در این جا نقش شرکت های مشاور ایزو مانند ایزودیاکو مشخص می شود.

شرکت های پیمانکاری که قصد حضور در مناقصات را دارند برای کسب حداکثر امتیاز جهت حضور در مناقصه باید گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه IMS، گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001، گواهینامه استاندارد ایمنی و سلامت ایزو 45001 و گواهینامه استاندارد HSE-MS را اخذ کنند. این استانداردها از جمله استانداردهای ایزو عمومی هستند که تمام گروه های پیمانکاری باید برای شرکت در مناقصات آن را اخذ کنند. اما بساه به حوزه تخصصی که سازمان در آن مشغول است می بایست استانداردهای ایزو مختص همان حوزه را نیز دارا باشد.

استاندارد های ایزو تخصصی برای شرکت در مناقصات

شرکت های پیمانکاری که در موضوع نفت و گاز کار می کنند جهت اخذ ایزو برای مناقصات ایزو 29001می باست گواهینامه های مانند را که الزاماتی برای فعالیت های صنایع نفت و پتروشیمی ارائه می دهد، دریافت کند. استاندارد ایزو 29001 سیستم های مدیریت کیفیت ویژه هر قسمت را طی الزاماتی برای سازمان ها عرضه کننده قرار داده است.

اخذ ایزو برای مناقصات برای شرکت های فعال در حیطه انفورماتیک و امنیت اطلاعات نیز، منوط به دریافت گواهینامه های ایزو 27001 و استاندارد ایزو 20000 که هر دو از استانداردهای معتبر سازمان جهانی استاندراد سازی ISO  هستند، شده است.

همجنین سازمان هایی که در رابطه با ساخت نیروگاه های انتقال برق کار می کنند برای شرکت در مناقصات لازم است گواهینامه استاندارد ایزو 50001 را در کنار گواهینامه های عمومی دارا باشند.

مسئول مناقصات گواهینامه ایزو صادره از چه شرکت هایی را تأیید می کند ؟

اخذ ایزو برای مناقصات شرکت های گواهی کننده ایزو در ایراناز جانب یا CB های معتبر صادر می شود. تعداد مراکز CB که به صورت خصوصی در ایران فعالیت می کنند بسیار زیاد است، به همین اساس متقاضیان اخذ ایزو برای مناقصات ممکن است برای انتخاب مرکز معتبر دچار چالش شوند.

در مناقصات گواهینامه استاندارد صادره از مراکز معتبر قابل قبول است و مهم نیست که گواهینامه ایزو بدون ممیزی باشد یا ایزو ارزان وفوری.

اگر شما نیز به عنوان مدیر عامل یک شرکت پیمانکاری برای شرکت در مناقصات قصد اخذ ایزو دارید، بعد از شناخت یک مرکز معتبر و مجرب مانند هلدینگ بین المللی دیاکو کافی است تا برای اخذ ایزو برای مناقصات اقدام کنید. برای این منظور می توانید با شماره های تماس ارتباط برقرار کرده و از مشاوره رایگان ایزودیاکو بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی