اخذ فوری گواهینامه IMS

اخذ فوری گواهینامه IMS

اخذ فوری گواهینامه IMS

ایزودیاکو به عنوانی مرکزی که مشغول صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج و اقصاء نقاط کشور است، با خدماتی نظیر صدور و اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 و همینطور اخذ فوری گواهینامه IMS در تلاش است تا برای تمام مشتریان با هر میزان بودجه و محدودیت زمانی بهترین خدمات را ارائه کند.

برای این که به بحث اخذ فوری گواهینامه IMS بپردازیم لازم است ابتدا بدانیم IMS (سیستم مدیریت یکپارچه) چیست.

سیستم مدیریت یکپارچه یا IMS شامل 3 استاندارد دیگر یعنی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ، به همراه استاندارد ایزو مدیریت زیست محیط ایزو 14001 و استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و سلامت ایزو 45001 می شود. اخذ، اچرا و پیاده سازی این استاندارد ها به سازمان کمک می کند تا در جهت رشد و تعالی حرکت کند.

اخذ این سه گواهینامه به صورت یکچا علاوه بر صرفه جویی در زمان به کاهش هزینه ها نیز کمک می کند. ایزودیاکو از طریق تیم پشتیبانی حرفه ای خود چگونگی پیاده سازی همزمان این سه استاندارد را در اختیارتان قرار خواهد داد.

اجزا سیستم مدیریت IMS

همانطور که قبل تر گفته شد یکی از اجزای سیستم مدیریت استاندارد ایزو 9001 است که به موضوع مدیریت کیفیت می پردازد. سازمان هایی که از ایزو 9001 یهره مند هستند به مشتریان خود این پیام را ارائه می کنند که نسبت به کیفیت مخصولات و خدمات خود حساسیت بالایی دارند.

در مقاله مختص استاندارد ایزو 14001 و همینطورترجمه متن استاندارد ایزو 14001 به تفصیل در مورد اهداف و ساختار این استاندارد توضیح داده شده است، اما اگر بنا باشد به طور خلاصه آن را معرفی کرد، می توان گفت این استاندارد برای مدیریت زیست محیطی سازمان تهیه شده است تا پیامد فعالیت سازمان برای محیط زیست را به حداقل برساند. سازمان هایی که ایزو 14001 دارند اشاره به این مهم دارند که به محیط زیست آسیبی وارد نمیکند.

دیگر عضو سیستم مدیریت یکپارچه IMS استاندارد ایزو 45001 است که به موضوع ایمنی و سلامت در محیط های کاری و برای کارکنان می پردازد. در متن فارسی استاندارد ایزو 45001 نسخه 2018 می توان مشاهده کرد که این استاندارد با هدف کاهش خداقلی ریسک های ایمنی و بهداشتی برای کارکنان و کارمندان طراحی شده است تا از ان ها در برابر خطرات احتمالی محیط کار مراقبت کند.

داستن گواهینامه ایزو 45001 به منزله آن است که سازمان دارنده بر ایمنی محیط کاری و کارکنان خود حساس بوده و در تلاش برای ارتقاء آن است.

لازم به ذکر است که پیش از سال 2018 که ایزو 45001 معرفی و منتشر شد، در سیستم مدیریت یکپارچه در ایز. 9001، ایزو 14001 و استاندارد OHSAS 18001 قرار داشتند. در واقع ایزو 45001 جایگزین OHSAS 18001 شد.

آیا گواهینامه IMS با HSE تفاوت دارد ؟

هم گواهی IMS و هم HSE هر دور از گواهینامه های ترکیبی هستند. یعنی شامل چند استاندارد دیگر می شوند. همانطور که میدانسد IMS شامل ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 است و همجنین گواهی HSE نیز خود شامل دو استاندارد ایزو 14001 و ایزو 45001 (یا جایگزین ان استاندارد OHSAS 18001) است.

تفاون بارز گواهی HSE و گواهی IMS در استاندارد ایزو 9001 است. می توان دید که در گواهی IMS ناخودآگاه HSE نیز پوشش داده می شود چرا که شامل ایزو 14001 و ایزو 45001 در کنار ابزو 9001 می شود. پس سازمان هایی که اقدام به اخذ فوری گواهینامه IMS  می کنند به تبع آن گواهی HSE را نیز گویی دریافت کرده اند و الزامات ان را پوشش می دهند.

به همین دلیل است که کارشناسان ایزو دیاکو توصیه می کنند شرکت هایی که در بودجه ریزی محدود هستند به اخذ فوری گواهینامه IMS اقدام کنند تا هم در هزینه ها و هم منابع صرفه جویی کنند.

اخذ فوری گواهینامه IMS چه نسخه هایی را در اختیار قرار می دهد؟

سیستم مدیریت یکپارچه IMS شامل آخرین نسخه از استانداردهای ایزو است. بنابراین ایزو 9001:2015، ایزو 14001:2015 و ایزو 45001 :2018 در گواهینامه IMS جای گرفته اند.

اخذ فوری گواهینامه IMS چه اهمیتی دارد؟

گواهینامه های مجموعه IMS خود شامل 3 استاندارد و 4 گواهی می شود که برای سازمان ها و شرکت ها در تمام اصناف و همینطور پیمانکاران از لحاظ زمانی و اقتصادی بهترین گزینه است.

شرکت هایی که می خواهند در عین استاندارد شدن و بهره مندی از مزایای اخذ ایزو ، میزان هزینه اخذ آن را پایین نگه داشته و هر زمان نیز صرفه جویی کنند، می توانند گواهینامه مجموعه IMS را دریافت کنند. اما کارشناسان ایزودیاکو توصیه می کنند که سازمان در فرصت های بعدی گواهینامه های ایزو 10002 (استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان) ، ایزو 10004 (استاندارد ایزو رضایتمندی مشتری) ، گواهینامه HSE (سیستم ایمنی، سلامت و محیط زیست) و دیگر استاندارد را نیز مستقر و پیاده سازی کنند.

برای اخذ فوری گواهینامه IMS به کجا مراجعه کنیم؟

هلدینگ بین المللی دیاکو و تیم ایزو دیاکو که سالهاست در زمینه صدور و تمدید گواهینامه ایزو فعالیت میکنند، با کوله باری ز تجارب آماده خدمت رسانی به مشتریان اخذ ایزو هستند. تیم ایزودیاکو به عنوان یک شرکت مشاور ایزو علاوه بر صدور گواهینامه ایزو در کرج با در اختیار گذاشتن فرصت مشاوره رایگان می توانند پاسخ گوی سوالاتی نظیر مراحل اخذ ایزو و یا نحوه استعلام گواهینامه ایزو و از این دست ابهامات باشند.

علاوه بر اخذ فوری گواهینامه IMS می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و همینطور سفارش انواع ایزو به صورت حضور و یا غیر حضوری به ایزودیاکو مراجعه نمایید. برای این منظور می توانید جهت رزور وقت مشاوره حضوری و یا دریافت مشاوره رایگان به صورت غیر حضوری با شماره های تماس محموعه ارتباط بگیرید.

6 دیدگاه در اخذ فوری گواهینامه IMS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی