گواهینامه ایزو بدون ممیزی

گواهینامه ایزو بدون ممیزی

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی برای برخی سازمان ها و مشاغل امکان پذیر است. تمامی شرکت ها می توانند گواهینامه ایزو را بدون ممانعتی دریافت کنند.

تفاوتی که در وجود ممیزی یا عدم آن دیده می شود این است که در گواهینامه های بدون ممیزی امکان ارائه خدمات بین المللی از جانب آن وجود ندارد.

سازمان ها و یا شرکت های متقاضی گواهینامه ایزو بدون ممیزی هستند به احتمال زیاد قصد دارند از آن برای شرکت در مناقصات استفاده کنند. گواهینامه های بدون ممیزی معمولاً با نام ایزو ارزان و ایزو فوری شناخته می شوند.

در مقاله پیش رو برآنیم تا تفاوت گواهینامه بدون ممیزی و دارای ممیزی را برای متقاضیان این امر واکاوی کنیم.

اهمیت شناخت کامل این تفاوت در آن است که می تواند در تصمیم گیری به صاحبان مشاغل کمک تا با توجه به نوع استاندارد مطابق با تعداد کارکنان و نوع فعالیت خود در مورد داشتن یا نداشتن ممیزی کمک کند.

گواهینامه ایزو بدون ممیزی به چه علت محبوب است؟

شرکت های پیمانکاری در زمینه های آب و ساختمان و همچنین ساخت و سازهای جاده ای و پتروشیمی به برخورداری از گواهینامه ایزو توچه ویژه تری دارند. اما این توجه به این معنی است که تنها می خواهند گواهینامه ایزو به نام آن ها صادر شده باشد اما اینکه الزامات آن دقیقا اجرا شده باشد مطرح نیست و از همین رو ایزو بدون ممیزی برای این دسته از مشتریان به صرفه تر است.

همینطور شرکت هایی که در زمینه مناقصات فعالیت می کنند و نیازی به ارائه خدمات بین المللی ندارند به این دسته گواهینامه ها تمایل بیشتری دارند. داشتن گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصات الطامی است چرا که بدون آن عملاً شانسی برای پیروزی در مناقصه وجود ندارد.

برخورداری از امتیاز استانداردهای بین المللی مستلزم ان است که الزامات استاندارد به طور دقیق پیاده سازی شده باشد، چرا که بررسی نحوه و کیفیت پیاده سازی همین الزامات است که صلاحیت دریافت گواهینامه بین المللی را میسر می کند.

یه طور کلی می توان گفت اگر سازمانی به امتیازهای بین المللی نیاز ندارد بهتر است برای صرفه جویی در زمان و هزینه های ممیزی نسبت به دریافت ایزو بدون ممیزی اقدام کند.

دریافت گواهینامه ایزو بدون ممیزی نیاز به اجرای الزامات آن دارد؟

برای دریافت گواهینامه های اصولی باید الزاماتی که در آن تعیین شده است را پیاده سازی کرد، این اقدام منجر به دریافت گواهینامه بین المللی ایزو می شود. البته بدیهی است که این روند نیازمند انجام ممیزی است.

یا تواجه به آن که مزایای اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی گفته شد بهتر است ممیزی هایی را برشماریم که از جمله پر تکرارترین ایزوها در تقاضا و از دسته ایزوهای عمومی هستند :

  • گواهینامه استاندارد ایزو سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست HSE
  • استاندارد ایزو سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی 45001
  • استاندارد ایزو سیستم مدیریت حفظ محیط زیست 14001
  • گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو9001
  • گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت صنایع غذایی ایزو 22000 و HACCP
  • استاندارد ایزو سیستم مدیریت ریسک ایزو 31000
  • گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت پروژه ایزو 21500

مزایای اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی

به طور کلی مزایای اخذ ایزو بسیار است اما همان طور که مشخص است گواهینامه بدون ممیزی نیز مانند گواهینامه های ممیزی شده دارای اعتبار و کد رجیستری است که مزایای خاص خود را نیز دارد :

  • دارا بودن قابلیت استعلام گیری از ایزو
  • صرفه جویی در هزینه های ممیزی
  • صرفه جویی در زمان
  • ایجاد امکان صادرات به کشورهای همسایه برای سازمان دارنده
  • ایجاد امکان شرکت در مناقصات و افزایش احتمال پیروزی

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی چگونه است ؟

مراجع صدور گواهینامه ایزو تحت نظارت انجمن IAF و دیگر CBهای خصوصی امکان صدور گواهینامه های بدون ممیزی را دارند.

اشخاص حقیقی که مایل به اخذ ایزو بدون ممیزی هستند می بایست مدارکی از قبیل کارت ملی و عکس 4*3 خود را به مرجعی که برای صدور گواهینامه انتخاب کرده اند ارائه کنند.

سازمان هایی که قصد دریافت ایزو فوری یا به عبارتی ایزو بدون ممیزی دارند باید اطلاعاتی اعم از تعداد کارکنان، آدرس دفتر مرکزی و نوع فعالیت خود را در اختیار مرکز صادر کننده قرار دهند.

سخن پایانی

برای اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی می توانید بدون فوت وقت از طریق فرمی که ایزودیاکو برای ثبت و سفارش گواهینامه ایزو تهیه کرده است اقدام نمایید.

اگر نیاز به مشورت با یک کارشناس دارید کارشناسان صدور ایزو در هلدینگ بین المللی دیاکو اماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان از طریق تماس تلفنی و همینطور واتسپ هستند.

برای اخذ گواهینامه بدون ممیزی تنها یک کلیک کافی است.

 

2 دیدگاه در گواهینامه ایزو بدون ممیزی

  1. گلپایگانی تبریزی says:

    با سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان
    یک شماره تماس مرهمت کنید که بنده با شما تماس بگیرم برای انشالله همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی