موسسات صدور گواهینامه ایزو

موسسات صدور گواهینامه ایزو-ایزو دیاکو

در رابطه با موسسات صدور گواهینامه ایزو

موسسات صدور گواهینامه ایزو یکی از چالش هایی است که متقاضیان این گواهینامه با آن دست و پنجه نرم می کنند. لازم است خواستاران این گواهینامه پیش از اقدام به اخذ ایزو نسبت به اعتبار و صلاحیت مرکز مورد نظر اطمینان حاصل کنند. چرا که قالب متقاضیان برای یافتن یک مرکز صدور ایزو در اینترنت جست و جو کرده و با فهرستی بلند بالا از شرکتهای مشاوره ای ایزو مواجه می شوند که هر یک مدعی هستند گواهینامه های اصل و معتبر صادر می کنند. بنابراین می توان گفت که مهم ترین قدم در اخذ گواهینامه ISO انتخاب یک مرکز معتبر است.

موسسات صدور گواهینامه ایزو چه ویژگی هایی دارند؟

مراکزی که صلاحیت صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج را دارند، اصطلاحاً CB نام دارند، CB ها موسسات صدور گواهینامه ایزو هستند که می بایست تحت اعتبار یک مرجع اعتبار دهی به طور مثال کمیته IAF باشند. سازمان استاندارد ملی کشور ها که زیر نظر و تحت اعتبار کمیته IAF هستند، مراکز خصوصی اخذ ایزو را در داخل کشور خود مورد تایید قرار می دهند. به این ترتیب CB ها به واسطه سازمان استاندارد ملی به تایید کمیته IAF نیز می رسند.

پس لازم است مرکز صدور گواهینامه از لحاظ تاییدیه داشتن از یک مرجع اعتبار دهی بررسی شود. همچنین شرکت های مشاور ایزو باید مستندات خود مبنی بر برخورداری از صلاحیت و تاییدیه های لازم را در معرض دید عموم قرار دهد تا متقاضیان بتوانند با طیب خاطر مرکز مورد نظر خود را برای اخذ گواهینامه ISO انتخاب کنند.

موسسات صدور گواهینامه ایزو را چگونه پیدا کنیم؟

امروزه همه کسب و کارها برای گسترش بازار خود اقدام به راه اندازی وب سایت ها و تبلیغات از طریق دیجیتال مارکتینگ می کنند. بنابراین با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان به بیش از ده ها مرکز اخذ و دریافت استاندارد ISO دست پیدا کرد. اما در این میان باید به نکاتی نیز توجه کرد. یکی از این نکات مهم اعتبار مرکز و لزوم امکان استعلام گواهینامه ایزو است.

متقاضیان باید از راه های گوناگون نسبت به این که کدام مرکز مورد تاید سازمان جهانی استاندارد سازی ISO است و کدام موسسه جعلی است اطمینان حاصل کنند. زیرا بسیاری از موسسات صدور گواهینامه ایزو هستند که به صورت خصوصی فعالیت کرده و تحت اعتبار هیج مرجع اعتبار دهی نیستند. از همین رو این درخواست کنندگان هستند که موظف اند خود را از جنگال شیادان و کلاهبرداران نجات دهند و زمان و منابع مالی خود را به درستی مصرف کنند.

موسسات صدور گواهینامه ISO چگونه کار می کنند؟

شرکت ها و سازمان های متقاضی اخذ استاندارد ایزو در کرج یا هر جای دیگری از کشور زمانی که به هر طریقی با یک نمایندگی ایزو در کرج و یا سایر نقاط کشور آشنا می شوند، با ارائه درخواست خود مبنی بر دریافت گواهینامه ISO در کرج به یکی از موسسات صدور گواهینامه ایزو نسبت به این امر اقدام می کنند. پس از ارائه درخواست و ثبت سفارش توسط شرکت مشاوره ای ایزو، می بایست مدارک لازم را برای این کار در اختیار شرکت صادر کننده قرار داده و اقدامات بعدی را انجام دهد.

موسسات صدور گواهینامه ایزو پس از دریافت مدارک لازم، باید به متقاضی ایزو مشاوره های لازم در خصوص اینکه کدام استاندارد مناسب حوره فعالیت ایشان است را ارائه دهد. این مشاوره از آن لحاظ دارای اهمیت است که بسیاری از کافرمایان ممکن است برای اخذ ISO به شنیده ها و حدسیات خود تکیه کنند و در این خصوص اطلاعات کافی را کسب نکرده باشند. همین نکته سبب می شود تا دچار شتابزدگی در تصمیمات شوند و استانداردهایی را که شاید مورد نیاز سازمان آن ها نباشند اخذ کنند. بنابراین مشاوره در مورد اینکه جه گواهینامه ای برای چه صنف و کسب و کاری مناسب است، برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها ضروری به نظر می رسد.

پس از آن که فهرستی از گواهینامه های لازم برای سازمان درخواست کننده تهیه شد، متقاضی آن را مورد تایید قرار داده و کار صدور آغاز می شود. در صورتی که گواهینامه مورد نظر مشمول انجام ممیزی شود، باید شرکت مشاوره ای برنامه مدون ممیزی را تهیه و در اختیار سازمان قرار دهد تا بتواند برای آزمون ها ممیزی آماده شود.

پیاده سازی و استقرار الزامات یک استاندارد در سازمان ها باید زیر نظر یک مشاور انجام گرفته و بندهای آن توسط مشاور به دقت عملی شوند. در پایان این برنامه اگر سازمان درخواست کننده ISO بتواند از آزمون های ممیزی سر بلند بیرون بیاید موفق به درافت گواهینامه استاندارد ایزو مورد نظر می شود. در مقابل اگر در ممیزی اشکالاتی بروز پیدا کند، مشاور پیاده سازی ایزو باید نقاط عدم انطباقات و راه حل های رفع آن را به سازمان گوشزد و در برطرف کردن آن ها همکاری کند.

ایزو دیاکو از برترین موسسات صدور گواهینامه ایزو

هلدینگ بین المللی دیاکو و تیم صدور گواهینامه ایزو در قالب ایزو دیاکو سالیان متمادی است که در موضوع صدور و اخذ ISO فعالیت نموده و کوله باری از تجربه را اندوخته است. تبم ایزو دیاکو در طی این سالها به بسیاری از کسب و کارهای نوپا برای شروعی محکم کمک کرده و برای بسیاری از تجارت ها کهنه کار نوید بخش رشد و پیشرفت بوده است.

اگر شما هم برای تجارت خود به دنبال مسیر پیشرفت هستید، تیم ایزو دیاکو با کارنامه ای پربار از این نمونه ها به شما اسن اطمینان را می دهد که می توانید با اخذ گواهینامه استاندارد ایزو به یکی از برترین و معتبرترین ها در صنف خود تیدیل شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان و اخذ اطلاعات بیشتر با شماره های تماس مجموعه و واتسپ ایزو دیاکو در ارتباط باشید.

ایزو دیاکو از بهترین موسسات صدور گواهینامه ایزو در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی