هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج

هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج

هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج

اگر بخواهید از هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج مطلع شوید. پیش از آن لازم است دیدگاه صحیحی از گواهینامه های ایزو داشته باشید. چرا که برخی شرکت ها و کسب و کارها به استاندارد ایزو به چشم هزینه ای اضافی می نگرند و اخذ آن را الزامی نمی دانند.

البته باید گفت اکثریت استانداردها جنبه اجباری ندارند اما برخورداری از آن ها مزایایی را به همراه دارد که سازمان های آگاه به سرعت به دریافت چند استاندارد بین المللی اقدام می کنند. باید گفت اخذ گواهینامه ایزو به منزله سرمایه گذاری بلند مدت و زود بازده بر کسب و کارهاست، چرا که با اخذ استانداردهای ایزو عمومی مثل سیستم مدیریت یکپارچه IMS یا سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 فعالیت های سازمان یکپارچه سازی شده و کیفیت محصولات و خدمات تضمین خواهد. همین امر سبب افزایش رو به رشد مشتریان وفادار و در نتیجه بهبود شاخص اقتصادی سازمان می شود. همچنین استقرار استانداردهای مرتبط با رضایت مندی مشتری نظیر ایزو 10002 و ایزو 10004 نیز می تواند پیام آور اهمیت رضایت مشتری برای سازمان است. بنابراین اگر به دنبال صدور گواهینامه ایزو در کرج برای کسب و کار خود هستید و قصد اطلاع از هزینه های این کار دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج چگونه است؟

عوامل متعددی در قیمت گذاری صدور گواهی استاندارد ایزو در کرج اثر گذار هستند. اولین عامل را می توان خود موسسات اخذ ایزو دانست، زیرا سازمان جهانی استاندارد سازی قیمت مشخصی را برای گواهینامه های در نظر نگرفته است.. مراکز صدور گواهینامه بین المللی ایزو در کرج و در سراسر ایران به صورت مستقل و به دور از هرگونه نظارت سازمان یافته ای کار می کنند. این امر سبب شده است تا هر یک از موسسات صدور گواهینامه ایزو با توجه به هزینه های جاری خود و به صورت سلیقه ای اقدام به قیمت گذاری روی گواهینامه های صادره نمایند. پس می توان یکی از دلایلی را که از قیمت گذاری هدفمند و یکپارچه بر گواهینامه بین المللی ایزو جلوگیری می کند را مراکز صدور مستقل دانست.

عامل موثر دیگر در هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج استخدام مشاور ایزو است. مشاور ایزو در حقیقت از طرف شرکت های مشاوره ای ایزو در کرج مامور می شود تا دستورات استاندارد را در سازمان درخواست دهنده ایزو پیاده سازی و عملیاتی کند. مشاور با تشکیل جلسه با کارکنان کسب و کار، جزئیات کار را برای آن ها شرح داده و توضیح می دهد که استاندارد چگونه جوانب سازمان را در بر می گیرد. استخدام مشاور علاوه بر دستمزد و قرارداد استقرار استاندارد، مشمول هزینه های ایاب و ذهاب،پذیرایی و اقامت مشاور نیز می شود. لذا بیشتر موسسات توصیه می کنند که کسب و کارها در صورت امکان از شهر و استان خود مشاور استخدام نمایند.

اما مهمترین فاکتور در تعیین قیمت ایزو چیست؟

هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج در حقیقت هزینه هایی است که به ممیزی اختصاص می یابد. صدور و اخذ گواهینامه ایزو شامل مراحل ویژه ای است که گاهی پیچیدگی های خاص خود را دارد.

فرایندهای ممیزی سازمان ها توسط افراد متخصص برای ارزیابی نقاط ضعف و قوت سازمان در طی هر فرایند انجام می شود که همین موضوع به یکی از مهمترین فاکتورها در امر برآورد هزینه ها بدل شده است.

پس می توان گفت تخمین هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در ادامه این مطلب به مواردی که بر هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج و هزینه ممیزی تاثیر دارد اشاره خواهیم کرد :

  1. تعداد کارکنان موثر بر کیفیت : تعداد کارکنان سازمان متقاضی گواهینامه در تعداد روزهای ممیزی و در نتیجه در هزینه ممیزی تاثیر گذار است. هرچه تعداد کارکنان بیشتر باشد به تبع هزینه های ممیزی نیز بیشتر خواهد بود.
  2. حوزه فعالیت سازمان : بسته به میزان پیچیدگی های حیطه فعالیت و میزان ریسک هاب پیرامون آن، تعداد روزهای ممیزی افزایش یا کاهش پیدا می کند. طبیعی است که هزینه نیز تابع تعداد روزهای فرایند ممیزی است.

میزان خطرات بالا :

در صورتی که میزان ریسک بالا باشد و محصول یا خدمات ارائه شده با شکست مواجه شود، فاجعه اقتصادی یا خطرات جانی در پی خواهد داشت. محصولات و خدماتی که در حوزه پر خطر فعالیت می کنند عبارتند از مواردی نظیر حوزه غذا و دارو، هواپیما سازی، کشتی سازی، ساخت و سازهای پیچیده، تجهیزات برق و گاز، شیلات، خدمات پزشکی، محصولات شیمیایی و الیاف.

میزان خطرات متوسط :

در این میزان از ریسک وجود مشکل در کیفیت محصول یا خدمت ارائه شده ممکن است باعث آسیب یا بروز بیماری در مشتریان شود. مثل ساخت و سازهای ساده با فلزات، مبلمان، لوازم و وسایل نوری، خدمات شخصی.

میزان خطرات پایین :

اگر محصول یا خدمات موفق عمل نکند منجر به آسیب یا بیماری نخواهد شد. مانند مواردی چون پارچه و پوشاک، خمیر کاغذ، انتشارات، آموزش، خدمات هتل داری و  …

  1. میزان پیچیدگی فعالیت ها : همانطور که گفته شد میزان پیچیدگی در فعالیت های یک سازمان درنهایت بر هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج و ممیزی های مربوطه موثر است. هر میزان که فعالیت های شرکت پیچیدگی بیشتری داشته باشد، به تبع آن انجام امور ممیزی، شناسایی نقاط آسیب زا و اجرای راهکاری اثر بخش در بهره وری در آن مشکل تر و زمان بر تر خواهد بود که همین موضوع در هزینه های صدور گواهینامه ایزو در کرج دخیل خاهد بود. به همین دلیل است که شرکت هایی که فعالیت های پیچیده تری دارند باید برای اخذ گواهینامه ایزو هزینه بیشتری بپردازند.

میزان پیچیدگی بالا :

استخراج نفت و گاز، دباغی و پارچه بافی ، محصولات دارویی، تولیدات فلزی اصلی، ساخت وساز

میزان پیچیدگی متوسط :

ماهی گیری و شبلات، پارچه بافی و تولید پوشاک، صنایع چوبی، تولیدات کاغذی، خدمات و توزیع آب، فراوری غذا و تنباکو ، انتقال کالا از طریق دریا و آسمان، آزمایش های فنی ، دامپزشکی و بیمارستانی

میزان پیجیدگی کم :

خدمات هتل داری و رستوران، تولیدات پلاستیکی و کاغذی، خرده فروشی و عمده فروشی، تجهیزات و لوازم الکترونیکی، فرم دادن آهن

موارد خاص در ارزیابی پیچیدگی :

فعالیت های هسته ای، تولیدات حساس برای محیط زیست، انبارش مواد خطرناک

هلدینگ دیاکو با هدف اینکه تمام کسب و کارها با هر میزان بودجه بتوانند اقدام به دریافت گواهینامه ISO در کرج نمایند، این امکان را قرار داده است تا کارآفرینان بتوانند گواهینامه ایزو بدون ممیزی اخذ کنند. گواهینامه بدون ممیزی به دلیل چشم پوشی از ممیزی و خود اظهاری بودن میزان بسیار زیادی در هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج  صرفه جویی کرده و قیمت پایینی دارد. متقاضیان این گواهینامه با عنوان اخذ ایزو ارزان و فوری و یا با درخواست اخذ ایزو برای مناقصات نیز به شرکت های ایزو دهنده در کرج مراجعه می کنند. این دسته از گواهینامه ها از اعتبار لازم برخوردار بوده و تنها از مرحله ممیزی در روند صدور آن ها صرف نظر شده است. اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 و همینطور اخذ فوری گواهینامه IMS در همین دسته جای می گیرند.

هلدینگ بین المللی دیاکو اخذ و صدور گواهینامه ایزو در کرج

حال که از چند و چون تخمین هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج آگاهی پیدا کرده اید، اگر قصد دارید برای شرکت و کسب و کار خود گواهینامه بین المللی ایزو را اخذ نمایید، نوبت به تخصص و تجربه هلدینگ بین المللی دیاکو می رسد. سابقه درخشان مجموعه دیاکو در امر صدور گواهینامه ایزو در کرج آن را به مرجعی معتبر برای خدمت رسانی به متقاضیان ایزو بدل کرده است.

برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره در خصوص هر یک از انواع استانداردهای ایزو می توانید از طریق تلفن های تماس و یا حساب واتسپ مجموعه دیاکو با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس باشید.

همچنین اگر در خصوص ایزوی مناسب سازمان خود اطمینان دارید می توانید از طریق ارسال فرم ثبت سفارش ایزو، گواهینامه مورد نظر خود را سفارش داده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی