ایزو IWA2 (استاندارد ویژه مراکز آموزشی)

ایزو IWA2 (استاندارد ویژه مراکز آموزشی)

گواهینامه ایزو IWA2 (استاندارد ویژه مراکز آموزشی) :

گواهینامه استاندارد iwa2 چیست؟

استاندارد ایزو IWA2 مختص مراکز آموزشی است که در حوزه آموزش فعال هستند.ISO IWA2 استاندارد  سیستم مدیریت کیفیت یا استاندارد ایزو 9001 را به گونه ای طراحی و پیاده سازی کرده است که با شرایط و مختصات مکان های آموزشی وفق پیدا کند. در حقیقت ایزو IWA2 مکمل استاندارد ایزو 9001 برای اماکن آموزشی است.

تاریخچه استاندارد IWA2

تازه ترین نسخه استاندارد مراکز آموزشی IWA2 در سال 2007 منتشر شد. آخرین ورژن ایزو IWA2 نیز همچنان در راستای ISO 9001:2000 است که مختص مراکز آموزشی تدوین شده است.

پیاده سازی استاندارد IWA2 در اماکن آموزشی چه اهمیتی دارد؟

مراکز و اماکن آموزشی مانند دانشگاه ها و آموزشگاه های خصوصی و دولتی، مدارس و هر سازمانی که در امر آموزش فعالیت می کند برای رسیدن به کیفیت عالی و مطمئن به یک سیستم مدیریت کیفیت ویژه احتیاج دارد که با استفاده از ISO IWA2 در کنار ایزو 9001 ممکن خواهد بود.

آموزشگاه ها و مراکزی که در پیاده سازی و اخذ استانداردهایی مانند استاندارد رضایت مندی مشتری ایزو 10004، همچنین استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 9001 و همینطور استاندارد مدیریت کیفیت ISO IWA2 پیش قدم بوده اند، گامی بلند در جهت جذب مشتریان از طریق تضمین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان برداشته اند.

استفاده از استاندارد IWA2 سبب می شود تا کلیه فرایندها به شکل مستقیم یا غیر مستقیم بر روند آموزش تاثیر گذار هستند، کنترل و مورد بررسی قرار بگیرند. این امر سبب حصول اطمینان از برآورده شدن نیازهای مشتریان و متقاضیان می شود. استقرار سیستم مدیریت کیفیت آموزش استاندارد IWA2 در یک کانون اموزشی، سبب ایجاد یک رویکرد نظام مند برای تجزیه و بررسی نیازها و اطلاعات مشتریان می شود. این شناخت مبنای برنامه ریزی های آموزشی و تحصیلی آینده آموزشگاه را تشکبل می دهد.

دامنه کاربرد استاندارد IWA2

تمامی سازمان های فعال در حوزه آموزش در تمامی مقاطع اعم از شرکت ها و موسسات آموزشی، آموزش عالی، دانشگاه ها و دانشکده ها و دیگر مراکز آموزشی می توانند از مزایای پیاده سازی استاندارد IWA2 بهره مند شوند.

استاندارد IWA2 چه خدماتی را به مراکز آموزشی ارائه می کند؟

استاندارد ISO IWA2 که مختص مدیریت کیفیت در مراکز آموزشی است، خدماتی را ارئه می دهد که به صورت فهرست وار به آن اشاره شده است :

  • تعیین خط مشی استاندارد آموزشی
  • تدوین استانداردهای حرف ها و مشاغل
  • تعریف و تعیین معیارهای ارزش گذاری نتایج برنامه ریزی آموزشی و جمع بندی برنامه ها
  • طرح ریزی برنامه های آموزشی
  • تهیه دستورالعمل چگونگی جذب مدرسان جدید و ارائه خدمات اموزشی
  • طراحی دستورالعمل هایی برای ارزشیابی دوره های آموزشی از نظر عملکرد مدرس، فرایند و امکانات آموزشی
  • تجزیه و تحلیل داده های آموزشی با استفاده از نمودارها و اطلاعات آموزشی
  • طرح و برنامه ریزی و استفاده از چک لیست ها و ثبت مشاهدات ممیزی سیستم آموزش
  • تعیین مسئولیت و مهلت اجرا، بررسی اقدامات به عمل آمده و اثر بخشی اقدامات اصلاحی و اجتنابی
  • ایجاد نظارت، بهسازی و ارتقاء مستمر آموزشی

آخرین ورژن استاندارد ایزو IWA2

آخرین نسخه گواهینامه استاندارد ISO IWA2 در سال 2007 منتشر شده است که هلدینگ بین المللی دیاکو قادر به صدور و ارائه این استاندارد است.

مزایای پیاده سازی ISO IWA2

  • تهیه یک چارچوب هماهنگ و یکپارچه برای ارزیابی نیازهای آموزشی
  • برنامه ریزی زمانی دوره های اموزشی
  • کنترل هزینه ها با توجه به نیازها و برنامه ها
  • مدیریت، کنترل و بررسی پیشرفت اهداف و برنامه های آموزشی
  • ارزیابی کار مدرسان و دانشجویان

اخذ گواهینامه ISO IWA2، صدور گواهینامه ISO IWA2

هلدینگ بین المللی دیاکو با سابقه ای طولانی در امر صدور ایزو تجربه کافی برای این امر را پیدا کرده است. از همین رو می تواند مکانی امن برای متقاضیان انواع ایزو از جمله ISO IWA2 باشد. چرا که با بالا رفتن تب و تاب اخذ ایزو شرکت های جعلی بسیاری اقدام به فریب متقاضیان اخذ ایزو کرده و با دریافت مبالغ هنگفت از آنان گواهینامه های جعلی برای ایشان صادر می کنند. از ان جا که هلدینگ بین المللی دیاکو نماینده رسمی QEXAM آلمان را دارا بوده، به مشتریان محترم این اطمینان خاطر را می دهد که هیچ خللی در گواهینامه های صادره از سوی این مجموعه وارد نیست.

برای اخذ ایزو و یا دریافت مشاوره تخصصی می توانید با تلفن های تماس و یا واتسپ مجموعه دیاکو در تماس باشید و یا با ارسال فرم ثبت سفارش ایزو گواهینامه مد نظر خود را دریافت نمائید.

مجموعه دیاکو به عنوان یک شرکت مشاور ایزو که در حیطه صدور گواهینامه ایزو در کرج فعالیت می کند، اگر قصد دارید از مزایای اخذ ایزو بهره مند شوید تنها کافیست با کارشناسان محموعه دیاکو در تماس باشید.

ایزو IWA2
استاندارد مدیریت آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی