ارائه گواهینامه ایزو در کرج

ارائه گواهینامه ایزو در کرج با ایزو دیاکو

ارائه گواهینامه ایزو در کرج در ایزو دیاکو

مشاوران و کارشناسان حوزه توسعه کسب و کار و برندینگ همواره سر فصل هایی را برای گسترش و توسعه یک کسب و کار معرفی میکنند تا با استفاده از آن ها پیشرفت چشم گیری در کار حاصل شود. یکی از این سرفصل ها اخذ ایزو است. دریافت گواهینامه ISO در کرج به منزله سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده بهتر و درخشان تر یک کسب و کار است.سازمان جهانی استاندارد ISO این طور تبیین کرده است که صاحبین مشاغل باید اخذ گواهی استاندارد در کرج را به عنوان دروازه ای رو به سوی پیشرفت در نظر بگیرند که با قدم گذاشتن در این راه، می توانند به صورت روز افزون درآمد و تعامل خود با  مشتریان را رشد دهند.

موسسات صدور گواهینامه ایزو در حقیقت می توانند با ارائه مشاوره های تخصصی به مشتریان خود بهترین استراتژی را برای آن ها ترسیم کرده و با اعزام مشاور ایزو سازمان را در پیاده سازی سیستم ISO در کرج یاری کنند.

ارائه گواهینامه ایزو در کرج از سوی موسسات اخذ ایزو و همچنین تعدادی از شرکت های ایزو دهنده در کرج روند مشخصی دارد که ما در این مقاله به بررسی زوایای مختلف آن می پردازیم.

ارائه گواهینامه ایزو در کرج چه مراحلی دارد؟

اعطای گواهینامه ISO در کرج مراحل چندگانه ای دارد که باید آن ها را به ترتیب و به درستی انجام داد تا بتوان موفق به اخذ گواهینامه بین المللی در کرج شد.

مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج شامل مراحلی می شود که برخی را شرکت صادر کننده و برخی را درخواست دهنده باید انجام دهند.

اولین مرحله از ارائه گواهینامه ایزو در کرج این است که سازمان با کمک یکی از شرکت های مشاوره ای ایزو در کرج بتواند بهترین گواهینامه را متناسب با موضوع و نیازهای کار خود در نظر بگیرد و بعد با راهنمایی های مشاور بندهای آن را به درستی پیاده سازی کند. این پیاده سازی جنبه های مختلفی دارد که تنها با کمک یک مشاور عملی می شود و سازمان به تنهایی دانش علمی کافی و لازم را برای اجرای آن ها ندارد. مشاور با شرح نحوه استقرار و عملی کردن دستوارت استاندارد برای کارکنان و مدیران سازمان کمک می کند تا دستورالعمل های استاندارد از حالت تئوری خارج شده و کاربردی شوند. البته برخی از دستورات استانداردها ممکن است با توجه به موضوع فعالیت سازمان کاربردی نداشته باشند و مستثنی شوند. این استثنائات نیز به تشخیص مشاور است و سازمان نمی تواند در این موارد خود سر عمل کند.

در نهایت پس از اتمام پیاده سازی سازمان مدارک و مستندات خود را مبنی بر پیاده سازی استاندارد و درخواست صدور گواهینامه به مرکز صادر کننده ارسال می کند.

در مرحله دوم از ارائه گواهینامه ایزو در کرج پس از آن که استاندارد در سازمان پیاده شد، مرکز اعطای گواهینامه ایزو با بررسی مدارک متقاضی صلاحیت وی را برای دریافت ایزو در کرج بررسی می کند. اگر مدارک هویتی، مجوزها و مستندات پیاده سازی بدون نقص باشد، مرکز روند صدور را شروع می کند.

در مرحله سوم مرکز صادر کننده ایزو با اعزام یک ممیز و کارشناس به سازمان، ارزیابی می کند که آیا استاندارد به صورت تمام و کمال (به جز موارد صحیح استثناء) پیاده سازی شده است یا خیر. ممیز با انجام آزمون ها و بررسی های دقیق تشخیص می دهد که آیا پیاده سازی استاندارد صحیح انجام گرفته است یا خیر، در آخر نتیجه را به مرکز صدور گزارش می کند.

مرحله چهارم از ارائه گواهینامه ایزو در کرج به گزارش ممیز مربوط می شود. اگر گزارش ممیز موید پیاده سازی درست استاندارد در سازمان بوده باشد ، مرکز صادر کننده به استناد این گزارش گواهینامه را صادر می کند. اما اگر ممیز نقاطی را مبنی بر عدم انطباق با بندهای مندرج در استاندارد تشخیص دهد آن را طی گزارشی به مرکز صدور فرستاده و مرکز نیز سازمان را از این امر مطلع می کند.

حال سازمان درخواست دهنده باید مجدداً با یک مشاور ایزو در خصوص رفع نواقص پیاده سازی همکاری کرده و دوباره برای ممیزی آماده شود. در نهایت بعد از ممیزی مجدد در صورت پوشش نقاط عدم انطباق گواهینامه صادر خواهد شد.

ارائه گواهینامه ایزو در کرج چه قدر هزینه دارد؟

در مورد هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج نمی توان تنها یک عامل را در نظر گرفت. در حقیقت عوامل و دلایل زیادی هستند که در کاهش یا افزایش قیمت ایزو اثر دارند. در ادامه به تعدادی از مهم ترین این عوامل می پردازیم.

یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در قیمت ایزو شرکت های گواهی کننده ایزو در ایران هستند. این شرکت ها به صورت خصوصی شروع به کار کرده و هیچ گونه نظارت عملی بر فعالیت آن ها وجود ندارد. این عدم نظارت سبب شده است تا بسیاری از افراد سودجو برای سوء استفاده از این موقعیت به این حوزه وارد شوند. زمانی که سازمان ها برای درخواست ایزو به دنبال مراکز صادر کننده هستند با بسیاری از این مراکز روبرو می شوند که همه آن ها اعتبار لازم را نداشته و در قیمت گذاری بر گواهینامه های جعلی خود قیمت های سلیقه ای می گذارند.

اما فرض را بر این مبنا قرار می دهیم که مرکز صادر کننده گواهینامه بین المللی ایزو اعتبارات لازم را داشته و گواهینامه های معتبر ارائه می کند. در این شرایط خود شرکت بر قیمت ارائه گواهینامه ایزو در کرج اثر دارد، به این معنی که مرکز با توجه به هزینه های جاری و برندینگ خود قیمتی را قرار می دهد که ممکن است در مرکز دیگری متفاوت باشد. بنابراین نبود نظارت جامع بر قیمت های ایزو سبب شده است تا قیمت گذاری سلیقه ای اتفاق بیفتد.

عامل دیگر انجام مشاوره است. استخدام مشاور ایزو برای پیاده سازی دستورات ایزو خود مشمول هزینه های دیگری می شود. زیرا مشاور به جز دستمزد، هزینه های دیگری مانند ایاب و ذهاب ، اقامت و پذیرایی را نیز به همراه دارد.

موضوع دیگری که در قیمت گذاری ارائه گواهینامه ایزو در کرج دخیل است، انجام ممیزی است. ممیزی به دلیل تدوین دفترچه ممیزی، ایاب و ذهاب ممیز و تهیه مستندات گزارش ممیزی نیز هزینه های قابل توجهی دارد. همین نکته سبب شده است تا بسیاری از مشتریان اخذ  گواهینامه بین المللی  ایزو در کرج به صورت خود اظهاری درخواست ایزو دهند و اصطلاحاً گواهینامه ایزو بدون ممیزی دریافت کنند. گواهینامه ایزو بدون ممیزی به خذ ایزو ارزان و فوری و یا اخذ ایزو برای مناقصات نیز معروف است.

کارشناسان ما در ایزو دیاکو با فراهم کردن امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 و همچنین اخذ فوری گواهینامه IMS بسیاری از مشتریانی که در تخصیص بودجه برای دریافت ایزو محدودیت دارند را دارای گواهینامه کرده اند.

به طور کلی می توان گفت این عوامل از مهم ترین دلایل تفاوت قیمت ارائه گواهینامه ایزو در کرج هستند و نمی توان گفت به صورت مطلق کدام یک بیشترین یا کمترین اثر را دارند.

برای دریافت خدمات ارائه گواهینامه ایزو در کرج از کجا شروع کنیم؟

شما مشتریان و متقاضیان گواهینامه ایزو می توانید برای آگاهی از شرایط دریافت ایزو با مشاوران ما در ایزو دیاکو تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.مشاوران ما با ارائه راهنمایی های خود مدارک ارسالی شما را بررسی کرده و مناسب ترین گواهینامه ها را با توجه به حوزه کاری شما پیشنهاد می کنند. با تکمبل فرم های ارسالی مشاوران، روند صدور آغاز خواهد شد.

همچنین می توانید برای دریافت و اخذ ایزو در سایر شهرستان ها نظیر اخذ ایزو در ارومیه و یا اخذ ایزو در لرستان با مشاوران ایزو دیاکو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی