اعطای گواهینامه ایزو

اعطای گواهینامه ایزو در کرج

اعطای گواهینامه ایزو به چه معناست؟

زمانی که یک کسب و کار برای پیشبرد اهداف خود در رابطه با مدیریت ساز و کارها در سازمان خود تصمیم به اخذ گواهینامه ایزو می گیرد، قطعاً به مزایای اخذ ایزو آگاه شده و قصد دارد از آن برای رسیدن به موفقیت های بعدی استفاده نماید. شرکت ها و سازمان ها می توانند با مراجعه به مراکز صدور گواهینامه ایزو درخواست خود مبنی بر اخذ فوری گواهینامه ایزو را ارائه کنند. اماپیش از آن باید دانست که موسسات صدور گواهینامه ایزو در ایران کدامند و چگونه به امر اعطای گواهینامه ایزو  می پردازند.

مراکز اعطای گواهینامه ایزو

شرکت های ارائه دهنده گواهینامه ISO به اختصار CB نامیده می شوند. مراکز CB معتبر که از سازمان ملی استاندارد ایران تاییدیه ها و مجوزهای لازم را دریافت می کنند در حقیقت از یکی از مراکز اعتبار بخشی IAF و ASCB اعتبار خود را دریافت کرده اند. بنابراین متقاضیان گواهینامه ایزو لازم است پیش از اخذ ISO نسبت به اعتبار مرکز مورد نظر تحقیق کرده و از آن مطمئن شوند. مشتریان ایزو باید بعد از این که اعتبار مراکز را مورد بررسی قرار دادند می توانند اقدام به اخذ ایزو نمایند.

این مراکز مشاور ایزو بعد از وصول درخواست متقاضی پس از انجام مراحل اداری و فرستادن مشاور متخصص استاندارد سازی به سازمان مورد نظر روند صدور گواهینامه ایزو را آغاز می کند. مشاور متخصص از جانب شرکت اخذ ایزو در خصوص نحوه پیاده سازی الزامات استاندارد و نکات انطباق آن با فعالیت های سازمان دستورالعمل هایی را ارئه داده و به سازمان کمک می کند.

مشاور اعطای گواهینامه ایزو دقیقاً چه می کند؟

همچنان که گفته شد شرکت های مشاوره ای ایزو و مشاور متخصص ایزو برای راهنمایی سازمان در مورد پیاده سازی استاندارد مورد نظر دستورالعمل ها و نکاتی را ارائه می دهد. پس از آن که سازمان با راهنمایی های مشاور ایزو الزامات استاندارد را پیاده سازی نمود نوبت به ممیزی می رسد.

ممیزی به این معنی است که سازمان از نظر  مطابقت با بندهای استاندارد و میزان استقرار آن ها بررسی شود و نقاط عدم انطباق با استاندارد شناسایی شود. پس از انجام ممیزی از طرف شرکت ارائه دهنده ایزو، چنانچه سازمان دارای نقاط عدم انطباق باشد، مشاور کمک می کند تا این نقاط بر طرف و به انطباق برسند. پس از آن مجدداً باید ممیزی انجام شود. حال اگر سازمان متقاضی با بندهای استاندارد مورد نظر همخوانی کامل داشته باشد، اعطای گواهینامه ایزو به سازمان انجام می شود. البته در برخی موارد گواهینامه هایی بدون انجام ممیزی ارائه می شوند.

گواهینامه ایزو بدون ممیزی چیست؟

در برخی موارد که مشتریان صرفاً به دنبال اخذ ایزو برای مناقصات هستند، شرکت های ایزو دهنده به آن ها گواهینامه های بدون ممیزی را پیشنهاد می کنند. این نوع از گواهینامه ها از اعتبار لازم برخوردار بوده و تنها از مرحله ممیزی صرف نظر میکند.این نوع ISO به هیچ وجه فاقد اعتبار نبوده و فقط زمان ممیزی را به بعد از انجام مناقصه موکول می کند.

اخذ ایزو ارزان و اخذ فوری گواهینامه ایزو نیز در حقیقت همان دریافت گواهینامه بدون ممیزی هستند. به دلیل اینکه در گواهینامه های بدون ممیزی از مرحله انجام آزمون ها و ممیزی ها چشم پوشی شده است، در نهایت در هزینه استقرار ایزو نیز تاثیر گذار بوده و به نام ایزو ارزان نیز شناخته می شود.

مزایای اخذ ایزو چیست؟

گواهینامه ISO با افزایش بهره وری شرکت ها مزایای زیادی برای آن ها دارد  :

  • صرفه جویی و کاهش در هزینه ها

استاندارد ایزو با یکپارچه سازی فرایندها و مدیریت ریسک از اشتباهات محاسباتی و هزینه های اضافی می کاهد. به همین سبب در هزینه های کلی سازمان کاهش چشمگیری ایجاد می شود.

  • رضایت مشتریان

در نتیجه افزایش کیفیت محصولات و خدمات مشتریان به صورت روز افزونی رضایت خود را ابراز می کنند. همین رضایتمندی باعث می شود مشتریان وفادار مانده و مشتریان جدید جذب سازمان شوند که هردوی این ها به افزایش فروش و درآمد می انجامد.

  • راهیابی به بازارهای بین المللی

از مزایای اخذ ایزو باید به تسهیل ورود به بازارهای جهانی نیز پرداخت. با اخذ ایزو موانعی از سر راه سازمان کنار رفته و می توانند به بازارهای خارجی راه پیدا کنند.

  • سهم بزرگتر از بازار

دیگر مزایای اخذ ایزو این است که با پیشی گرفتن از رقیبان بخش بزرگی از تقاضای موجود در بازار را به خود اختصاص می دهد.

  • رویکرد محیط زیستی

آسیب های محیط زیستی را به حداقل می رساند.

برای دریافت و اعطای گواهینامه ایزو تماس بگیرید.

چه شرکت هایی اعطای گواهینامه ایزو انجام می دهند؟

هلدینگ بین المللی دیاکو به عنوان یکی از شرکت های ایزو دهنده در کرج ارائه دهنده ایزو به هم میهنان از سراسر کشور است. این شرکت با در اختیار گذاشتن تجربیات سالیان ولانی در این حوزه برای متقاضیان و سازمان های مختلف با هر نوع فعالیتی اقدام به اعطای گواهینامه ایزو  در انواع مختلف، صدور و اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001، همینطور صدور و اخذ فوری گواهینامه IMS و سایر استانداردهای جهانی می کند. برای بهره بری از خدمات مجموعه دیاکو کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی