صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج

صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج در ایزو دیاکو

صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج با ایزو دیاکو

گروه پشتیبان و مشاوران اخذ ایزو در دپارتمان صدور ایزو، پیشتر در مطالب و مقاطع مختلف به اهمیت و مزایای اخذ ایزو اشاراتی داشته و در این مورد مقالات زیادی را به استناد گواهینامه های صادره خود تهیه کرده است.

این مقالات شامل معرفی گواهینامه ایزو و منافع آن و موارد استفاده آن شده است. در مقاله پیش رو قصد داریم تا نحوه صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج را تشریح و مراکز معتبر را برای دریافت گواهینامه ISO در کرج معرفی نماییم.

اخذ و صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج چه اهمیتی دارد؟

استان البرز به ویژه کلان شهر کرج یکی از مناطقی است که بازار آن در خود استان اهمیت ویژه ای داشته و به دلیل اینکه در مسیر شاهراه اقتصادر غرب کشور نیز قرار گرفته است همواره مورد توجه بوده است. کلانشهر کرج با جمعیتی همواره رو به رشد بستری مناسب برای پیدایش کسب و کارهای جدید بوده است. این منطقه به دلیل مجاورت با پایتخت از موقعیت خاصی برخوردار است که بسیاری از کسب و کارها با توجه به هزینه های پایتخت آن ها را به شروع به کار در این شهر راغب می نماید.

به همین دلایل است که بازار و اقتصاد این منطقه همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و کارآفرینان به این شهر نگاه ویژه ای داشته اند. اما همچنان که ایت شهر قابلیت های زیادی برای کارآفرینی و درآمد زایی دارد، به شدت رقابتی و بی رحم نیز هست. برای این که شرکت و مشاغل در این بازار ملتهب دوام بیاورند و سر پا بمانند باید شاخصه هایی متمایز از هم داشته باشند.

یکی از مهمترین این شاخصه ها برخورداری از استاندارد بین المللی ایزو است. داشتن گواهینامه برای کسب و کارها به این معنی است که سازمان نسبت و کیفیت خدمات و تولیدات خود، رفتارهای محیط زیستی، رضایت مشتریان و … حساسیت داشته و در راستای بهبود آن اقدام به اخذ ایزو نموده است.

اگر به عنوان یک کارآفرین در مورد صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج سوالاتی در ذهنتان شکل گرفته است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اخذ استاندارد ایزو در کرج چگونه است؟

دریافت گواهینامه بین المللی در کرج به این گونه است که سازمان متقاضی باید شرایط ویژه و مدارک خاصی را دارا باشد تا امکان صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج برای وی فراهم شود. این مدارک از سوی مرکز صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج بررسی و در صورت عدم بروز مشکل برای صدور ایزو در دستور کار قرار می گیرد.همچنین شرکت باید پیش از درخواست برای ایزو، شرایط ویژه ای را ایجاد کند تا درخواست کسب ایزو وی سندیت داشته باشد و در غیر این صورت درخواست شرکت برای ایزو بررسی نخواهد شد.

اخذ گواهی استاندارد در کرج چه شرایطی دارد؟

سازمان درخواست دهنده باید شرایط خاصی را دارا باشد تا بتواند به طور رسمی تقاضای گواهینامه ایزو نماید. این شرایط عبارتند از موارد زیر :

  • شرکت متقاضی باید از نظر حقوقی و قانونی موجودیت داشته باشد.
  • سازمان باید مطابق قاونین ملی و حاکمیتی رفتار و عمل کند.
  • شرکت درخواست دهنده باید مجوزهای لازم برای فعالیت را داشته باشد.
  • سازمان متقاضی باید شرایط استاندارد مورد درخواست را از پیش مستقر کرده باشد.

دریافت و اخذ گواهی نامه ایزو در کرج به چه مدارکی نیاز دارد؟

سازمان درخواست دهنده باید برای درخواست صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج مدارک به خصوصی را ارائه دهد. این مدارک سامل دو دسته مدارک علمی و مدارک حاکمیتی می شود :

  • مدارک علمی همان مدارک و مستندات فنی و تخصصی شرکت است که نشان دهنده دانش لازم برای فعالیت در یک یا جند موضوع خاص است. به این معنی که اگر شرکت درخواست دهنده در زمینه تولید دارد کار می کند با مدارک موءید برخورداری از دانش و تکنولوژی تولید دارو را به مرکز صدور کواهینامه ارائه دهد.
  • مچوزهای حاکمیتی نیز به این معنی است که سازمان برای فعالیت خود می بایست مدارک دولتی و مجوزهای لازم را دارا باشد تا فعالیت وی قانونی قلمداد شود. این مدارک از سورمرکز صدور به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت فقدان آن مسئولیتی متوجه شرکت صدور ایزو نباشد.

وجود فقدان یا خلل در هر دسته از مدارک موجب می شود تا شرکت صادر کننده روند صدور گواهینامه را تعلیق و به بعد از تکمیل مدارک موکول کند. اما اگر مدارک و مستندات درخواست دهنده کامل و فاقد اشکال بود، کار صدور استاندارد کلید می خورد.

صدور استاندارد ایزو در کرج چه مراحلی دارد؟

صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج مراحل گوناگونی دارد که هر یک را به اختصار شرح خواهیم داد. اما اگر بخواهید از جزئیات بیشتری در این مورد آگاه شوید می توانید با شرکت های مشاوره ای ایزو در کرج در ارتباط باشید. یکی از این شرکت ها ایزو دیاکو است، ایزو دیاکو به عنوان مشاور ایزو یک همراه همیشگی برای متقاضیان ایزو است.

نخستین قدم برای پیشبرد درخواست ایزو این است که سازمان از پیش و با آگاهی قبلی موارد مندرج در متن استاندارد را پیاده سازی کند تا در مسیر صدور ایزو کمی جلو بیفتد. برای این منظور شرکت میتواند با استخوام یک مشاور ایزو نحوه عملیاتی کردن دستورات گواهینامه را درک و برای آن برنامه ریزی کند. مشاور ایزو به کارکنان و مدیران سازمان شیوه استقرار بندهای مختلف ایزو را آموزش داده و برنامه های لازم را برای استقرار دیگر بندها تعیین میکند.

گام دوم از طرف مرکز صدور اعمال می شود. مرکز با بررسی مدارک مبنی بر پیاده سازی، جوانب را برای صدور گواهینامه می سنجد. این موارد اعم از گزارش مشاور ایزو، مدارک هویتی و فنی و نحوه استقرار و موارد استثناء از پیاده سازی می شود. پس از انجام این مرحله نوبت به پایش استاندارد می رسد.

مرحله آخر از این فرایند ممیزی است. ممیزی به این معنی است که میزان و شیوه پیاده سازی استاندارد در سازمان از طرف یک متخصص بررسی شده و نقاط صعف و قوت آن مشخص شود. در این مرحله مرکز صدور یک ممیز به سازمان اعزام و پساده سازی استاندارد را مورد ارزیابی قرار می دهد.

شخص ممیز با بررسی چگونگی عملیاتی کردن استاندارد در سازمان متقاضی و جداسازی موارد استثناء مشخص می کند که آیا  استاندارد به طور تمام و کمال و بی نقص پیاده شده است یا خیر. پاسخ به این سوال در قالب نتیجه گزارش ممیزی به مرکز صادر کننده ابلاغ می شود. پس از دریافت گزارش مشخص می شود که سازمان دارای نقاز عدم انطباق بوده است یا خیر، اگر پاسخ مثبت باشد متقاضی باید بار دیگر با مشاور ایزو در خصوص رفع این نواقص همکاری کند. در نهایت زمانی که ممیز نتیجه مورد نظر را در سازمان متقاضی مشاهده کند شرکت صادر کننده گواهینامه را صادر می کند.

ایزو دیاکو مرکزی مطمئن برای صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج

هلدینگ بین المللی دیاکو در استان البرز و به ویژه شهر کرج به عنوان مرکزی معتبر و قابل اعتماد شناخته می شود. این هلدینگ بیش از یک دهه است که با راه اندازی بخش صدور ایزوی خود، امکان صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج را برای کارآفرینان و صاحبین مشاغل بیش از پیش آسان نموده است. مشاوران ایزو دیاکو با تجربه بیش از هزار و پانصد صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج، اینک با ارائه مشاوره رایگان می توانند راهنمای بسیاری از متقاضیان باشند. شما عزیزان می توانید برای بهره مندی از این امکان با شماره های تماس مجموعه و یا از طریق واتسپ با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی