شرکت اخذ ایزو چگونه شرکتی است؟

شرکت اخذ ایزو ایزو دیاکو

ایزو دیاکو، شرکت اخذ ایزو

صدور و اخذ ایزو با توجه به سود آوری و نا آگاهی عمومی در رابطه با آن، حوزه ای است که بسیاری از کلاهبرداران در قالب شرکت های جعلی اقدام به اخاذی و فریب مردم و متقاضیان می کنند. از همین رو تیم پشتیبانی ایزو دیاکو بر خود واجب دیده است تا با تهیه مقاله ای هم وطنان را از دام شیادان برهاند. اگر شما نیز به عنوان صاحب یک کسب و کار قصد اخذ گواهینامه استاندارد ایزو دارید، این مقاله را مطالعه کرده و از ویژگی های یک شرکت اخذ ایزو معتبر آگاه شوید.

موسسات صدور گواهینامه ایزو، چه شرکت هایی هستند؟

نهادها و مراکزی که استاندارد ISO صادر می کنند، اصطلاحاً CB نام می گیرند. مراکز CB باید از یک مرجع اعتبار دهی اعتبارات و تاییدیه های لازم را برای صدور گواهینامه معتبر ایزو دریافت کنند. معمولاً CB ها تحت یکی از مراجع اعتیار بخشی مثل کمیته IAF هستند. مراکز صدوری که از سازمان ملی استاندارد تاییدیه های لازم را داشته باشند، معتبر محسوب می شوند زیرا که سازمان ملی استاندارد هر کشوری زیر نظر مراجع اعتبار بخشی است.

بنابراین متقاضیان ایزو برای اخذ ایزو ابتدا با چالش پیدا کردن مرکز صدور معتبر مواجه هستند. به همین دلیل مراکز صدور ISO باید مستندات خود مبنی بر برخورداری از اعتبارات و تاییدیه های لازم است، مجوزهای لازم و تاییدیه های مورد نیاز برای صدور گواهینامه ایزو را در معرض دید عموم و مشتریان قرار دهند تا مشتریان و متقاضیانی که نسبت به این موضوع دغدغه دارند، از اعتبار گواهینامه های دریافتی خود اطمینان حاصل کنند.

گواهینامه های استاندارد ایزو صادره از شرکت اخذ ایزو

به طور کلی شرکت های مشاور ایزو و صادر کننده گواهینامه ایزو در صورتی که اعتبارات لازم را داشته باشند و تحت نظر سازمان ملی استاندارد فعالیت کنند می توانند به طور تقریبی تمام استانداردهای بین المللی ایزو را گوهی کنند. البته این منوط به اخذ مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد است. زیرا که سازمان استاندارد شرکت های خصوصی صدور ISO را برای تهیه و صدور برخی گواهینامه ها مورد تایید قرار می دهد. به طور مثال یک مرکز تاییدیه صدور گواهینامه ISO 9001 و یا مثلاً گواهینامه IMS را از سازمان ملی استاندارد دارد.

این تاییدیه از آن جهت است که برخی گواهینامه ها باید به صورت تخصصی پس از انجام ممیزی های خاصی از طرف سازمان ملی استاندارد، آماده صدور شوند. لازم به توجه است که استانداردهای صادره از خود سازمان ملی استاندارد بخاطر وجود ممیزی های تخصصی هزینه بسیار بالاتری نسبت به گواهینامه هایی دارد که از شرکت اخذ ایزو خصوصی صادر می شود.

البته شرکت اخذ ایزو قادر است اکثر گواهینامه های استاندارد ایزو اعم از عمومی یا تخصصی را صادر کند به جز تعداد معدودی که به علت حساسیت بالا نیاز است تا مورد ممیزی های تخصصی قرار گیرند.

شاید این سوال در ذهنتان آمده باشد که گواهینامه های عمومی و تخصصی کدامند، در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

گواهینامه های عمومی ایزو کدامند؟

برخی از گواهینامه ها برای تمام اصناف و مشاغل بدون توجه به ابعاد و اندازه آن ها کاربرد دارد و می تواند به آن ها در پیشرفت و موفقیت یاری رساند. از حمله این گواهینامه های عمومی می توان به فهرست زیر اشاره کرد :

1. ایزو 9001 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت

ایزو 9001 از آن دسته گواهینامه های ایزو عمومی است که هر شرکت اخذ ایزو آن را صادر می کند. ایزو 9001 یک استاندارد مدیریت کیفیت است که فرایندهای دخیل در کیفیت محصول نهایی را کنترل و بهینه سازی میکند. کسب و کارهایی که نیازمند کنترل کیفیت واحد و یکپارچه در تولیدات خود هستند، می توانند با اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 این امر را محقق کنند. گواهینامه ایزو 9001 با مدیریت واحد موضوع کیفیت در تولیدات و خدمات، می تواند در نهایت موجب رضایت مشتریان از سازمان و در نتیجه افزایش فروش شود.

2. ایزو 14001 استاندارد ایزو زیست محیطی

هر صنفی با هر موضوع فعالیتی ممکن است صدمات و لطماتی به محیط زیست و منابع محیط زیستی وارد کند. برای این منظور لازم است کسب و کارها و سازمان ها در خصوص تهیه برنامه های پیشگیرانه در جهت محافظت از محیط زیست اقدام کنند.

استاندارد ایزو 14001 دقیقاً برای همین هدف طراحی شده است. ایزو 14001 استانداردی است که با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تغییرات مخرب محیط زیستی در تعادل با نیازهای اجتماعی و اقتصادی تدوین شده است. این ساختار الزاماتی را برای کسب و کار مشخص می کند تا به وسیله آن بتواند یک سیستم مدیریت زیست محیطی برای خود تهیه کند. این سیستم مدیریت زیست محیطی این توانایی را دارد تا برای ایجاد موفقیت های بلند مدت، اطلاعاتی را در اختیار مدیران قرار دهد که با استفاده از آن به توسعه پایدار کمک کنند. برای اخذ فوری ایزو 14001 کافیست تا با مشاوران شرکت اخذ ایزو ایزو دیاکو تماس حاصل نمایید.

3.ایزو 45001 استاندارد ایزو ایمنی و سلامت

مدیران موفق همگی بر یک نکته اتفاق نظر دارند و آن اینکه مهمترین و ارزشمند ترین دارایی هر شرکتی نیروی کار ان است. شرکت ها و کسب و کارها بدون کارکنان و نیروی انسانی خود معنای خود را از دست داده و بدل به یک جسم بی روح می شوند. بنابراین منطقی است که شرکت ها و مشاغل نسبت به سلامت و امنیت نیروی خود در محیط کار تمهیداتی را حاصل کرده و از آن اطمینان حاصل کنند.

استاندارد ایزو 45001 استانداردی تخصصی در مورد مدیریت بهداشت و ایمنی حرفه ای است. ایزو 45001 توسط سازمان جهانی استانداردسازی ISO طراحی شده است که هدف از تدوین آن کاهش صدمات و لطمات شغلی و افزایش ایمنی محیط کار است. این استاندارد بر مبنای OHSAS 18001 و مقررات سازمان های بین المللی کار و همچنین دیگر کنوانسیون های کار تجمیع شده است.

اگر به عنوان یک کارفرما قصد دارید از حقوق کارمندان و کارکنان دفاع کنید و محیط کاری امنی را برایشان فراهم کنید کافیست با مشاوران شرکت اخذ ایزو دیاکو درباره اخذ فوری گواهینامه ایزو تماس بگیرید.

4. استاندارد OHSAS 18001 استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای

یکی دیگر از استانداردهایی که هر شرکت اخذ ایزو در رابطه با ایمنی محیط شغلی و کارمندان به متقاضیان اخذ ایزو پیشنهاد می کند، استاندارد OHSAS 18001 است. استاندارد OHSAS 18001 ضوابطی را برای کنترل ریسک و افزایش و بهینه سازی عملکرد سازمان ها ارائه می کند. سیستمی که OHSAS 18001 تهیه می کند بسیار کاراتر ، محبوب تر و فراگیر تر است، چرا که کسب و کارها بهبود و ارتقاء راندمان کاری خود را در گروی بهبود شرایط ایمنی و سلامت کارکنان خود دیده و برای این هدف این استاندارد را در شرکت خود پیاده سازی می کنند.

5. ایزو 10002 استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان

شرکت اخذ ایزو و شرکت های مشاوره ای ایزو به متقاضیان و سازمان ها توصیه می کنند تا استاندارد ایزو 10002 را در سازمان خود مستقر کنند. ایزو 10002 سیستمی را برای دریافت شکایات و انتقادات مشتریان فراهم می کند که بعدا می توان از آن در بهبود کیفیت استفاده کرد. زیرا که پیام هایی که از مشتریان می رسد منبع اطلاعاتی مهمی است در رابطه با نحوه عملکرد شرکت و میزان کیفیت محصولات.

ایزو 10002 ساز و کاری برای دریافت و رسیدگی به شکایات مشتریان ارائه می کند و این پیامد را به همراه دارد که مشتری با مشاهده میزان اهمیت شکایتش برای شرکت و پیگیری آن برای رفع و رسیدگی به شکایت، به شرکت وفادار مانده و ان دلسرد نمی شود.

6.ایزو 10004 استاندارد ایزو رضایت مشتری

استاندارد ایزو 10004 یکی دیگر از استانداردهای عمومی است که یک شرکت اخذ ایزو به مشتریان خود توصیه می کند. ایزو 10004 استانداردی است که با شناسایی و طبقه بندی نیازهای مشتریان، تولیدات و خدمات شرکت را به سمت کیفیت متعالی سوق می دهد و از این طریق موجب رضایت مشتریان می شود.

ایزو دیاکو بهترین شرکت اخذ ایزو

ایزو دیاکو طی سالیانی که در حوزه اخذ ایزو فعالیت می کند، تجربیات زیادی اندوخته است و برای خود کارنامه ای غنی تهیه کرده است. رزومه ایزو دیاکو حاکی از آن است که این مرکز توانسته است به هزاران کسب و کار نوپا و یا بعضاً پر سابقه، آینده ای روشن و مملو از سودآوری هدیه دهد.

اگر شما هم به عنوان یک صاحب کسب و کار قصد اخذ ایزو ارزان و فوری را دارید می توانید به راحتی با مشاوران ایزو دیاکو تماس گرفته و در این خصوص اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی