مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج

مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج در ایزو دیاکو

مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج چگونه است؟

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که کارشناسان ما در دیاکو با آن مواجه هستند جزئیات مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج است. به همین علت بر آن شدیم تا با تهیه مطلبی در مرود مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج این مراحل را برای متقاضیان شرح دهیم. برای این منظور تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در سال های اخیر با روشن شدن اهمیت ایزو برای مدیران سازمان ها و شرکت ها، تقاضا برای اخذ آن به صورت روزافزون افزایش داشته است. از همین رو آگاهی از مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج می تواند موجب صرفه جویی در زمان شود.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو در کرج

اخذ ایزو چند مرحله مختلف دارد که در ادامه به تفصیل هر یک را شرح خواهیم داد :

مرحله اول : احراز الزامات استاندارد مورد نظر برای دریافت گواهینامه ایزو

هنگامی که سازمانی قصد دریافت استاندارد ایزو را برای خود دارد، می بایست الزاماتی را که استاندارد مقرر کرده است را رعایت کند. به طور مثال گواهینامه ایزو سیستم مدیریت کیفیت یعنی ایزو 9001 شامل 10 بند اصلی است که هر یک از آن ها دارای بندهایی فرعی نیز هست. می دانید که سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 برای تمام شرکت ها با هر نوع فعالیت و ابعادی کاربرد دارد. هر شرکتی که قصد استقرار این استاندارد را داشته باشد باید تمامی الزامات آن را رعایت کند، البته برخی بندها منوط به این که برای شرکت کاربرد نداشته می باشد ممکن است نادیده گرفته شوند. به جز بندهایی که مورد چشم پوشی قرار گرفته اند، باقی موارد الزامات باید در سازمان اجرایی شوند چرا که کارشناسان ممیزی اجرایی شدن تمام موارد را رصد خواهند کرد.

شرکت ها برای استقرار هر استاندارد نیاز به یک مشاور ایزو و متخصص در رابطه با الزامات همان استاندارد دارند. مشاور متخصص با تجربه و تخصص کافی قادر است به بهترین نحو الزامات مورد نظر را پیاده سازی کند.

بعضی از گواهینامه ها مانند CE الزاماتی متفاوت از استانداردها ایزو دارند. نشان CE می بایست توسط شرکت ها یا مشاوران برای محصول مورد نظر تهیه شود، و در مواردی نیز پس از آزمایشات تکمیلی و گزارشات مربوطه نشان CE را دریافت می کند.

مرحله دوم : تعیین و انتخاب یک مرکز صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج تحت اعتبار یک مرجع اعتباردهی

دومین مرحله از مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج به این شکل است که  پس از احراز الزامات و روش های اجرای آن، سازمان برای بررسی هاس بعدی و ممیزی آماده وارسی است.

در این مرحله متقاضیان باید از معتبر بودن مرجع صدور ایزو اطمینان حاصل کنند، زیرا که این اعتبار در اجرای صحیح الزامات ایزو نقش به سزایی ایفا می کند.

مرحله سوم : انجام ممیزی اولیه و ممیزی های مراقبتی برای دریافت گواهینامه ایزو

مرحله سوم از مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج این است که سازمان ها برای دریافت اولیه ایزو به یک برنامه ممیزی مدون نیاز دارند. برنامه های ممیزی را می توان به صورت حضوری یا غیر حضوری نیز تهیه کرد.

مطابق دستورالعمل سازمان جهانی استاندارد سازی ISO، گواهینامه های ایزو به مدت 3 سال دارای اعتبار هستند، اما بعد از سال دوم سازمان های دارنده گواهینامه باید مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرند و به صورت مراقبتی ممیزی شوند. این ممیزی مراقبتی برای آن ترتیب داده شده است که بررسی شود که آیا الزامات استاندارد مورد نظر هنوز در سازمان رعایت می شوند و به اصطلاح پایدار هستند یا خیر.

 

مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج با ایزو دیاکو
صدور گواهینامه ایزو در کرج با ایزو دیاکو

ما در تیم ایزو دیاکو امکان اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی را نیز برای مشتریان خود فراهم آورده ایم، تا با هر میزان بودجه قیمت ایزو برای آنان مانعی برای اخذ گواهینامه بین المللی ایزو از جانب دیاکو نباشد.

گواهینامه ایزو بدون ممیزی چیست؟

ایزو بدون ممیزی در حقیقت هیج تفاوتی با دیگر گواهینامه ها نداشته و تنها از مرحله ممیزی و انجام آزمون ها برای پایش استاندارد صرف نظر شده است. این گواهینامه به گواهینامه خود اظهاری و یا اخذ ایزو ارزان نیز معروف است. همچنین موسسات صدور گواهینامه ایزو معمولاً به شرکت هایی که برای اخذ ایزو محدودین منابع و بودجه دارند توصیه می کننده که گواهینامه ایزو بدون ممیزی دریافت کننده چرا که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانند با این کار اقدام به اخذ ایزو برای مناقصات نیز نمایند.

شرایط دریافت گواهینامه ایزو

پس از آگاهی از مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج حال نوبت به شرایط دریافت گواهینامه ISO در کرج رسیده است. در ادامه در چند بند شرایط لازم را برای دریافت ایزو در کرج بر خواهیم شمرد :

  • شرکت در صورت لزوم باید مجوزهای حاکمیتی را برای دریافت جواز و پروانه داشته باشد.
  • شرکت باید از نظر حقوقی وجود خارجی داشته باشد و اگر به صورت صنفی فعالیت می کند پروانه های لازم را داشته باشد.
  • شرکت راه اندازی شده باشد یا در حال راه اندازی باشد.
  • رفتارهای شرکت مطابق قوانین ملی باشد.
  • الزامات اجرایی در سازمان مشهود باشد و طبق دستورالعمل مشاور پیاده سازی شده باشد.

مدارک لازم برای اخذ گواهی استاندارد در کرج

بعد از آگاهی از مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج نوبت به مدارک ان رسیده است. مدارکی که برای اخذ استاندارد ایزو در کرج لازم است مشمول دو بخش می شود. بخش اول مدارک فنی و تخصصی و بخش دوم مدارک مورد نیاز حقوقی.

مدارک لازم برای صدور گواهینامه ISO در کرج (بخش فنی و تخصصی) :

تمام مدارک لازم عبارتند از مستندات، دستورالعمل ها و فرم های مورد نیاز برای استاندارد مورد نظر است. این مستندات توسط مشاوران کارشناس برای هر سازمان تهیه می شود. توجه داشته باشید که صدور گواهینامه ایزو منوط به وجود و انجام ممیزی های لازم است.

مدارک لازم برای صدور گواهینامه ایزو در کرج (بخش حقوقی و حاکمیتی) :

منظور از مدارک حقوقی و حاکمیتی مدارکی است که وجود شرکت ها را از لحاظ حقوقی به اثبات می رساند. مدارک حقوقی از جمله اسناد ثبتی سازمان ها و شرکت  های حقوقی و همچنین مدارک ثبتی صحبان علامت تجاری. همینطور اگر سازمان مجبور به اخذ مجوزهای حاکمیتی باشد، سازمان باید این مجوزهای حاکمیتی را به همراه این مدارک ارائه  کند.

سخن پایانی

در مطلبی که مطالعه نمودید مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج شرح داده شد، اما چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشته باشید هلدینگ بین المللی دیاکو، یکی از برترین موسسات اخذ ایزو آماده پاسخ گویی به سوالات شماست. کارشناسان و مشاوران اخذ ایزو در مجموعه دیاکو می توانند با صرف کمترین هزینه و زمان اطلاعات لازم را به متقاضیان اخذ ایزو در کرج انتقال دهند. همچنین می توانید برای اخذ فوری گواهینامه ایزو و همینطور دریافت و اخذ ایزو ارزان و فوری به ایزو دیاکو مراجعه کنید. ما در بخش صدور فوری گواهینامه امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 و همچنین صدور و اخذ فوری گواهینامه IMS را نیز برای متقاضیان قرار داده ایم.

علاوه بر مشاوره رایگان در خصوص مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج، هلدینگ بین المللی دیاکو همچنین این امکان را برای مشتریان محترم قرار داده است تا با ارسال فرم ثبت سفارش ایزو و یا از طریق حساب واتسپ گواهینامه ایزو مورد نظر خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی