گواهینامه معتبر ایزو در کرج

صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج در ایزو دیاکو

در مورد گواهینامه معتبر ایزو در کرج

امروزه بسیاری از شرکت ها با آگاهی از مزایای اخذ ایزو نسبت به این امر اقدام می کنند. اما چیزی که از اخذ ایزو مهم تر است، اعتبار این گواهینامه است. این اعتبار از آن جا اهمیت دارد که برخی موسسات اخذ ایزو در ازای دریافت مبالغ گزاف، گواهینامه های جعلی به سازمان ها و کسب و کارها ارائه می دهند.

دریافت گواهینامه معتبر ایزو در کرج چه اهمیتی دارد ؟

هم اکنون ضرورت برخورداری از گواهینامه معتبر ایزو  در کرج در اموری نظیر فروش محصولات و خدمات، یا بازارهای بزرگ تر مانند صادرات و مناقصات روشن شده است. از طرفی مهم است شرکت هایی که یک استاندارد را پیاده سازی کرده اند، از اعتبار آن مطمئن شوند.

پیچیدگی های دریافت ایزو در کرج و نا آگاهی کارفرمایان از فرایند اخذ ایزو معتبر، سبب شده است تا نحوه اخذ استاندارد ایزو در کرج از اهمیت به سزایی در صرفه جویی در زمان و هزینه ها شود.

مراجع صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج

مراجع معتبری که گواهینامه معتبر ایزو صادر می کنند تحت عنوان Certification Body یا CB شناخته می شوند.

مراجع CB شرکت هایی هستند که گواهینامه ایزو ارائه می دهند. این مراجع بر اساس الزامات گواهینامه ایزو 17021 تحت ممیزی مراجع اعتبار دهی یا AB هستند و برای صدور گواهینامه های معتبر ایزو صلاحیت های لازم را دارند.

مراجع صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج یا همان CBها تنها در صورت اعتبار گرفتن از مراکز AB می توانند برای سازمان ها گواهینامه معتبر صادر کنند. هم اکنون مراجع AB های معتبر در دنیا دو مرجع IAF و ASCB هستند. مراجع CB بدون اعتبار گرفتن از یک AB تنها قادر به صدور گواهینامه های جعلی هستند که فاقد ارزش و اعتبار هستند.

مراجع اعتبار دهی به شرکت های صادر کننده ایزو

پشتوانه داشتن برای شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو بسیار مهم است، پشتوانه به این معنی که این مرجع از یک مرجع اعتبار دهنده یا AB اعتبار گرفته باشد.

مراجع Accreditation Body یا به اختصار AB مراجعی هستند که به مراکز AB اعتبار می دهند. خود این مراجع اعتبار دهنده یا AB به دو گروه IAF و ASCB تقسیم می شوند :

1.مرجع اعتباردهی ASCB

Accrediatation Service For Certifying Body (Europe) یا به اختصار ASCB(E) یک سرویس اعتبار دهی است که مراجع صدور (اروپا) را تایید صلاحیت می دهد.

مراجع ASCB وظیفه دارند مراکز CB را اعتباردهی کنند. شرکت های CB همان مراکزی هستند که برای سازمان ها و شرکت ها گواهینامه معتبر ایزو صادر می کنند.

سرویس اعتبار دهی ASCB در انگلستان واقع شده است که بالغ بر 30 هزار شرکت را تحت پوشش خود قرار داده است . این تعداد شرکت به واسطه CB هایی که از ASCB اعتبار گرفته اند موفق به کسب گواهینامه ایزو شده اند.

همانطور که گفته شد بیش از 30 هزار شرکت در سراسر دنیا از 90 مرجع CB تحت اعتبار ASCB گواهینامه ایزو کسب کرده اند.

2.مرجع اعتباردهی IAF

71 کشور در دنیا مراجعی برای اعتباردهی شرکت های صدور گواهینامه دارند. برای نمونه در انگلستان مرکز UKAS و در ایران NACI، در استرالیا JAS-ANZ مراجعی هستند که گواهینامه های ایزو صادره از مراکز CB را تایید می کنند و به این مراکز اعتبار می بخشند.

مراکز اعتباردهی در کشورها همگی عضو انجمنی بین المللی به نام IAF یا International Accreditation Forum هستند.این انجمن در اصل انجمن جهانی اعتباردهی است که به اختصار IAF نام می گیرد.

مراجعی که گواهینامه ایزو تحت اعتبار مراجع IAF صادر می کنند نیز مراجع ارائه دهنده گواهینامه معتبر ایزو در کرج و موسسات صدور گواهینامه ایزو هستند.

نکته قابل توجه این است که کشور مبدأ مرجع صدور در قیمت ایزو صادره تاثیر گذار است.

به طور کلی چه عواملی در قیمت ایزو موثر است؟

به صورت مختصر اگر بخواهیم فاکتورهای دخیل در قیمت ایزو را برشمریم می توان به چند عامل مهم اشاره کرد. یکی از این فاکتورها شرکت های ایزو دهنده در کرج هستند. به طور مرسوم شرکت های گواهی کننده ایزو در ایران خصوصی و عملاً خود مختار فعال هستند و نمی توان گفت نظارت ویژه و قابل توجهی بر فعالیت آن ها است. این امر سبب شده است تا در برخی موارد شرکت های صدور ایزو به طور سلیقه ای عمل کنند.

اما داستان به اینجا ختم نمی شود. عامل دیگر در کاهش یا افزایش قیمت گواهینامه معتبر ایزو در کرج تاثیر گذار است، استخدام و حضور مشاور ایزو است. شرکت های مشاوره ای ایزو در کرج با اعزام مشاور به سازمان متقاضی گواهینامه، به این سازمان برای پیاده سازی سیستم ISO در کرج کمک می کنند. زیرا که گام اول در صدور گواهینامه ISO در کرج پیاده سازی الزامات آن است. استخدام مشاور هزینه های دیگری را به درخواست دهنده تحمیل می کند و ممکن است سبب اقزایش قیمت گواهینامه معتبر ایزو در کرج شود.

نکته دیگر در قیمت گذاری و البته مهم ترین عامل، انجام ممیزی است. ممیزی به معنی انجام آزمون ها و سنجش هایی برای آگاهی از استقرار تمام و کمال استاندارد در سازمان است. سازمان بدون اینکه ممیزی را با موفقیت پشت سر بپذاری نمی تواند موفق به دریافت گواهینامه ISO در کرج شود. بنابراین شاید بتوان گفت مهم ترین تاثیر را در بهای اعطای گواهینامه ISO در کرج ممیزی دارد. اما ممیزی به دلیل پیچیدگی های خاص خود مشمول هزینه های هنگفتی می شود. از همین رو موسسات و شرکت های صدور گواهینامه ایزو در کرج امکان اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی را برای مشتریان خود قرارداده اند. این کار به اخذ ایزو ارزان و همینطور اخذ ایزو برای مناقصات نیز مصطلح شده است. این گواهینامه تمامی اعتبارات لازم را دارا بوده و تنها از مرحله ممیزی عبور کرده است.

سخن پایانی

اگر می خواهید از اخذ یک گواهینامه معتبر ایزو در کرج مطمئن شوید و دیگر نگران هزینه های پرداختی و زمان خود نباشید، هلدینگ بین المللی دیاکو انتخابی قابل اعتماد برای شماست. مجموعه دیاکو علاوه بر نمایندگی QEXAM آلمان از سابقه درخشانی در این حوزه برخوردار است. مجموعه دیاکو با کارشناسان زبده و مجرب در امر اخذ و صدور ایزو آماده پاسخگویی به نیاز کسب و کار ها و شرکت هاست.

برای اخذ گواهینامه معتبر ایزو در کرج می توانید با شماره های تماس هلدینگ بین المللی دیاکو تماس حاصل نموده و یا از طریق واتسپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همچنین امکان ثبت سفارش ایزو به صورت غیر حضوری از طریق ارسال فرم ثبت سفارش ایزو برای متقاضیان فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی