اخذ گواهینامه ایزو فوری

اخذ گواهینامه ایزو فوری

اخذ گواهینامه ایزو فوری چگونه است ؟

اخذ گواهینامه ایزو فوری خواسته ای است که بسیاری از متقاضیان به آن تمایل دارند. این تقاضا زمانی مطرح می شود که سازمان ها برای شرکت در مناقصات با محدودیت زمانی مواجه هستند و یا برای ورود به بازارهای بین المللی عجله دارند.

متقاضیان باید برای اخذ گواهینامه ایزو فوری از میان شرکت های معتبر صادر کننده ایزو، مجموعه ای را انتخاب کنند که قادر باشد این عملیات را به صورت فوری انجام دهد. چرا که باید دقت کنند تا علاوه بر محدودیت زمانی با عدم اعتبار گواهینامه نیز دست و پنجه نرم نکنند.

ایزو دیاکو این مطلب را به جهت آگاهی متقاضیان صدور گواهینامه معتبر ایزو از امکان اخذ گواهینامه ایزو فوری آماده کرده است.

مراکز صادر کننده ایزو فوری

مرکزی که گواهینامه ایزو صادر می کند Certification Body یا به اختصار CB نام دارد. مراکز CB از سازمان استاندارد کشور خود اعتبار خود را دریافت می کنند.  سازمان استاندارد در هر کشوری Accreditation Body به اختصار AB نام دارد که می توان نهاد اعتبار بخشی را معادل آن قرار داد.

نکته قابل توجه این است که مراکزی که توسط نهاد AB مورد تایید واقع شده اند نمی توانند گواهینامه ایزو را به صورت فوری صادر کنند. در مقابل مراکز CB که تاییدیه AB را دارند باید از سامان متقاضی بازرسی به عمل بیاورند و پس از گزارش ممیز در صورتی که مورد تایید بود، گواهینامه ایزو را برای مشتری صادر کنند.

امروزه 64 سازمان استاندارد یا AB در سراسر جهان وجود دارد. این مراکز همگی زیر نظر انجمن International Accreditation Forum یا به اختصار IAF فعالیت می کنند.

مراکزی که امکان صدور گواهینامه ایزو فوری دارند

در ایران مراکزی که برای صدور گواهینامه ایزو صلاحیت لازم را دارند بسیار متعدد هستند. برخی از آن ها با گزارش ممیز و ایجاد مستندات لازم در شرکت متقاضی گواهینامه ایزو را صادر می کنند و برخی دیگر بدون حضور کارشناس ممیز و صرفاً با درخواست مشتری این گواهینامه را تهیه می کنند.

پیش تر گفته شد که مراکز CB معتبر که تحت اعتبار سازمان استاندارد فعال هستند که در اصطلاح گواهینامه ایزو اصل و معتبر صادر می کنند. لازم به ذکر است که تعداد زیادی مرکز CB خصوصی نیز در ایران مشغول هستند که از هیچ سازمان استانداردی تاییدیه های لازم را ندارند. می توان نتیجه گرفت که گواهینامه های ایزویی که از این مراکز صادر می شود از اعتبار بین المللی برخوردار نیستند. می توان گفت مراکز CBهایی که اقدام به صدور و اخذ گواهینامه ایزو فوری می کنند بدون ممیزی عمل می کنند . مورد تایید انجمن IAF نیستند.

برای صدور گواهینامه ایزو فوری به کجا مراجعه کنیم؟

متقاضیانی که قصد اخذ گواهینامه ایزو را دارند با فهرست بلند بالایی از شرکت های CB روبرو هستند که تمامی آنها مدعی صدور گواهینامه معتبر ایزو هستند.

شرکت های ارائه دهنده گواهینامه ایزو به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، یکی از این دسته ها مراکزی هستند که تاییدیه های لازم برای صدور گواهینامه ایزو بین المللی را دارند. دسته دیگر مراکزی هستند که توسط صاحبان شرکت در ایران ساخته و پرداخته شده اند و اساساً اعتبار بین المللی نداشته و تحت اعتبار انجمن IAF نیستند.

مراکزی که گواهینامه معتبر صادر می کنند مبالغ متغیری را برای ممیزی و صدور گواهینامه دریافت می کنند. سازمان ملی تایید صلاحیت ایران NACI به عنوان نهاد AB کشور ایران برخی از این مراکز CB  را مورد تایید قرار داده است و صلاحیت لازم را به آن ها اعطا کرده است. برخی دیگر نیز از مراجع AB دیگر کشورها اعتبار خود را دریافت کرده اند و در ایران فعالیت می کنند.

شرکت هایی که خواهان اخذ گواهینامه ایزو از نوع معتبر آن هستند می توانند از مراکز CB که تحت اعتبار نهاد IAS آمریکا هستند گواهینامه مورد نظر خود را دریافت کنند چرا که ایزوهای صادره از این مراکز معتبر و به نسبت ارزان هستند.

مراکزی که در ایران به صورت خصوصی و بی ارتباط با نهادهای اعتبار دهنده پایه گذاری شده اند گواهینامه ایزو فوری ارائه می دهند که عموماً فاقد اعتبار هستند. همچنین به دلیل بازار رقابتی این حوزه قیمت های مختلفی برای گواهینامه فوری ایزو اعلام می شود. ممکن است برای شما این سوال مطرح شده باشد که برای اخذ گواهینامه ایزو فوری به سراغ کدام شرکت ها برویم؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت …

هر متقاضی گواهینامه ایزو ابتدا باید هدف خود را از دیافت این گواهینامه شناسایی کند. مدیران سازمان ها باید بر مبنای استراتژی و اهداف خود نهادهای صادرکننده را بررسی و یکی را انتخاب نمایند. به طور مثال برای شرکت در مناقصات دولتی و یا همکاری با هلدینگ های بین المللی داشتن گواهینامه معتبر ایزو امری ضروری به نظر می رسد. اما برای برندینگ شخصی یا ورود به بازار منطقه خلیج فارس می توان از مراکز خصوصی ایزو دریافت کرد.

سخن پایانی

هلدینگ بین المللی دیاکو سالیان طولانی به عنوان یک مجموعه صدور گواهینامه ایزو در کرج شناخته شده است که با صدور گواهینامه ایزو و امور مربوط به تمدید گواهینامه ایزو و همچنین ابطال گواهینامه ایزو به یاری کسب و کارها شتافته است. برای اطلاع از مراحل صدور گواهینامه ایزو در کرج و همچنین اطلاع از هزینه صدور گواهینامه ایزو در کرج می توانید با مشاوران دیاکو همراه باشید.

برای بهره مندی از مزایای اخذ ایزو در مجموعه دیاکو می توانید از طریق تلفن های تماس و یا شماره واتسپ با کارشناسان حوزه ایزو در ارتباط باشید.

 

4 دیدگاه در اخذ گواهینامه ایزو فوری

  1. متقاضی ایزو فوری says:

    من نیاز به صدور فوری ایزو دارم، چند روزه میتونید اصل گواهینامه ایزو رو بفرستید برام ؟
    شرکت ما در تهران میباشد .

    • isodiaku says:

      سلام
      در کمترین زمان ممکن و با همکاری شما اصل گواهینامه را خدمتتان ارسال خواهیم کرد
      لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      09364422550

  2. ایزوگام دلیجان says:

    مدارک لازم برای صدور فوری گواهینامه ایزو چیست ؟
    و آیا در این نوع گواهینامه ایزو، بازدید و ممیزی هم هست ؟
    کلا روال سیستم ایزو فوری رو برام توضیح بدید.

    • isodiaku says:

      سلام
      فرم درخواست رو برای ما پر و ارسال میکنید ، همراه با کارت ملی شخص مدیر عامل و بقیه مراحل ثبت انجام خواهد شد
      صدور گواهینامه به صورت خوداظهاری است و در صورت درخواست شما ممیزی انجام خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی