ایزو آژانس مسافرتی چه ضرورتی دارد؟

اخذ ایزو آژانس مسافرتی

تاثیر ایزو آژانس مسافرتی در رشد فروش آژانس ها

امروزه سفر کردن به موضوعی روزمره و روتین تبدیل شده است و افراد به دلایل متفاوتی سفر می کنند. فارغ از این که سفر تفریحی باشد یا کاری یا کوچ اجباری، مفهوم سفر جای خود را در فرهنگ روزانه مردم باز کرده است.

مسافران در قدم اول به دنبال مرجعی هستند لوازم و وسایل سفر را برایشان مهیا کرده و ترتیب همه کارها را داده باشد. برای این منظور افراد با یم جست و جوی سریع در اینترنت سعی می کنند آزانس های مسافرتی را بیابند که خدمات خکخ جانبه و نرخ های مصوب داشته باشد. از طرف دیگر آزانس های مسافرتی نیز باید بتوانند در این بازار رقابتی قد علم کرده و گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

مطرح شدن یک آژانس مسافرتی علاوه بر تبلیغات منوط به ارائه خدمات با کیفیت و سطح بالاست. به خصوص در بازاری که رضایت مشتری حرف اول را می زند بسیاری از آژانس ها به دنبال حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید از طریق جلب رضایت آن ها هستند. اما جلب رضایت که خود نتیجه ارائه خدمات با کیفیت است چگ.نه به دست می آید؟

ما قصد داریم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم. البته این ارتقا< کیفی مستلزم لوازم و ابزاری است که در این مقاله به تفصیل هریک را شرح خواهیم داد. بنابراین اگر صاحب یک آژانس گردشگری هستید و قصد دریافت گواهینامه ایزو برای آژانس مسافرتی خود دارید، این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید. زیرا که اخذ ایزو یکی از روش های قانونی بهبود سطح خدمات است. فراموش نکنید که ما برای راهنمایی شما دریغ نخواهیم کرد.

برای اخذ گواهینامه ایزو فوری تماس بگیرید.

اخذ ایزو آژانس مسافرتی چه اهمیتی دارد؟

آن چنان که استقرار و پیاده سازی ایزو در هر سازمان و شرکتی موجب رشد و پیشرفت آن می شود، قطعاً آژانس مسافرتی نیز از مزایای اخذ ایزو بی بهره نمی ماند. آژانس های مسافرتی از آن جا که با افراد ارتباط مستقیم دارند باید در ارائه خدمات با کیفیت و حهظ جان و مال آنان کوشا باشند. مهم نیست که مقصد کجاست به هر حال آژانس مسافرتی و گردشگری باید به بهترین نحو ممکن وظایف خود را در قبال شتریان به انجام برساند. زیرا که در نهایت مهم ترین فاکتوری که در سودآوری آژانس دخیل است رضایت مشتریان است.

در برخی کشورها مانند ترکیه و فرانسه صنعت گردشگری به قدری گسترده و قدرتمند است که مطابق آمارها، تعداد گردشگرانی که به این کشورها رفت و آمد می کنند از تعداد شهروندان خود آنها پیشی می گیرد. همین یک نکته نشان می دهد رعایت الزامات یکپارچه و ارائه کیفیت قابل قبول چه نقش مهمی در درآمد زایی یک آژانس و حتی یک کشور دارد.

این آمارها ضمناً به این نکته اشاره می کند که در جلب نظر مشتریان و حفظ منافع آژانس ها، مقید بودن به یک ساختار منسجم چه اهمیتی دارد و از تضییع حقوق افراد و اصناف جلوگبرب می کند.

آژانس های گردشگری که می خواهند سفرهای خود را به اروپا و همچنین شرق آسیا آغاز کنند باید بدانند که اخذ ایزو آژانس مسافرتی برای آن ها تا چه اندازه حیاتی است. به این علت که از طریق ان می توانند با دستیابی به یک ساختار منظم، نیازهای مسافران خود را ارزیابی و پاسخ دهند، همچنین خدمات خود را تا کلاس جهانی بالا ببرند. از دیگر سو مسافران نیز به دلیل هزینه های بالای سفر به دنبال مراکزی هستند که علاوه بر نرخ مناسب خدمات سطح بالایی را ارئه دهند. درک همین نکتع سبب می شود تا ضرورت گواهینامه ایزو برای آژانس مسافرتی به درستی و به تمامی روشن شود.

مزایای اخذ ایزو برای آژانس مسافرتی چه مزایایی دارد؟

چنان که توضیح داده شد دریافت ایزو برای آژانس مسافرتی مزایای زیادی دارد. اما اگر بخواهید از مهمترین و بارزترین این مزایا بدانید چند نمونه از آن را می توانید در زیر مشاهده نمایید. اگر مدیر عامل یا موسس یک آژانس مسافرتی هستید ، بدانید که با اخذ ایزو آژانس مسافرتی از مزایای زیر بهره مند خواهید شد :

  • کیفیت ارائه محصولات و خدمات پایدار و یکسان شده و آژانس با اقبال بیشتری از سوی مسافران مواجه می شود.
  • ایزو آژانس مسافرتی سبب می وشد تا فعالیت های آژانس با محیط زیست سازگار تر شود. این موضوع به این علت اهمیت دارد که این صنعت در ارتباط مستقیم با محیط زیست و طبیعت است.
  • اخذ ایزو برای آژانس مسافرتی موجب جلب اعتماد مشتریان و در نتیجه سودآوری بیشتر مجموعه می شود. زیرا مسافرات با علم به ابن که آژانس دارای چندین گواهینامه ایزو است می توانند از بابت دریافت خدمات سطح بالا اطمینان حاصل کنند.
  • آژانس های مسافرتی که در داخل ایران فعال هستند می توانند با ایزو آژانس مسافرتی با آژانس های مسافرتی خارجی همکاری کنند. بسیاری از آژانس های خارجی مایل هستند که مسافران خود را به ایران بفرستند و تورهای مختلف ایران گردی ترتیب دهند، آژانس داخلی می تواند با نشان دادن سطح کیفی بالای خود به همکاران خارحی به آنان اطمینان دهد که مسافران خارجی نیز در ایران می توانند خدماتی در کلاس جهانی دریافت کنند. داشتن گواهینامه های نظیر ایزو 21101 و یا استاندارد ایزو 9001 گواهینامه های تاثیر گذار در این امر هستند.
  • داشتن گواهینامه ایزو برای آژانس مسافرتی به قدری تاثیر گذار است که یک آژانس بزرگ بدون ایزو توان رقابت با یک آژانس کوچکی که یک یا دو گواهینامه ایزو دارد را ندارد.

برای اخد فوری گواهینامه ایزو 9001 با ایزودیاکو تماس بگیرید.

چه گواهینامه های ایزو برای آژانس مسافرتی کاربردی است؟

اگر مدیر عامل یا صاحب یم آژانس مسافرتی و گردشگری هستید حتما تا به این جا از مزایای اخذ ایزو آژانس مسافرتی آگاه شده اید. اما اگر میپرسید چه گواهینامه های مناسب کسب و کار شماست در ادامه با مه همراه باشید.

لیست انواع ایزو آژانس مسافرتی

1.ایزو 21101 (سیستم مدیریت ایمنی تورهای گردشگری)

مشخص است که صنعت گردشگری از آن جا که با افراد در ارتباط است باید محافط جتن و سلامت آنان باشد. علی الخصوص اینکه مفهوم گردشگری به خودی خود با ماجراجویی و خطر همراه است. سیستم مدیریت ایمنی تورهای گردشگری ایزو 21101 الزامات و دستورالعمل هایی برای آگاهی بخشی به شرکت کنندگان تور و حفظ ایمنی و سلامت ارائه می دهد.

2.ایزو 14785 (سیستم مدیریت دفاتر اطلاعات و گردشگری)

این استاندارد خدمات و اطلاعات رزرواسیون را نقطه تمرکز خود قرار داده و برای بهبود عملکرد در این فرایندها و ایجاد مزیت رقابتی از طریق انسجام و انضباط در این مورد راهکارهایی ارائه می دهد. آژانس های مسافرتی نباسد خود را از مزایای این استاندارد بی بهره بگذارند.

جمع بندی

ایزودیاکو برای شما آژانس های مسافرتی که ضرورت بهبود کیفیت را در خدمات خود حس کرده اید و یا قصد همکاری با مراکز خارجی دارند می توانند برای دریافت مشاوره رایگان و یا اخذ ایزو آژانس مسافرتی به این مجموعه مراجعه کنند و از تجربه و اعتبار ایزودیاکو بهره مند شوند. همچنین اگر از هزینه صدور گواهینامه ایزو و یا مراحل صدور گواهینامه ایزو بی اطلاع هستید، مشاوران ایزودیاکو برای پاسخ گویی به این سوالات در خدمت شما هستند. همچنین می توانید از مزایای اخذ ایزو ارزان و فوری در این مجموعه بهره بگیرید.

2 دیدگاه در ایزو آژانس مسافرتی چه ضرورتی دارد؟

    • isodiaku says:

      سلام
      سما میتوانید از ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت و 10004 سیستم رضایتمندی مشتریان استفاده کنید
      انشاا… موفق و پر روزی باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی