اخذ گواهینامه ISO در کرج

اخذ گواهینامه ISO در کرج در ایزودیاکو

اخذ گواهینامه ISO در کرج با ایزو دیاکو

اگر نیاز به اخذ گواهینامه ISO در کرج دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

همکاران ما در بخش اخذ ایزو در هلدینگ بین المللی دیاکو با تلاش شبانه روزی علاوه بر صدور هرچه سریعتر گواهینامه ها برای متقاضیان، سعی بر آن دارند تا با انتشار محتوای مفید در سایت ایزو دیاکو کسب و کارها را از مزایای اخذ ایزو نیز آگاه کنند. از همین رو توصیه می کنیم مقالات دیگر ما را نیز مطالعه و پس از آن با نگاهی روشن تر اقدام به دریافت گواهینامه ISO در کرج نمائید.

اما حال به صورت مختصر برخی از مزایای دریافت ایزو را با هم مرور خواهیم کرد.

مزایای اخذ گواهی استاندارد در کرج

دریافت ایزو قطعا با مزایا و منافعی برای صاحبین مشاغل همراه است. ما در تیم ایزو دیاکو به متقاضیان توصیه می کنیم که به گواهینامه ایزو مانند یک سرمایه گذاری نگاه کنند و نه هزینه! در حقیقت صرف هزینه برای اخذ گواهی نامه ایزو در کرج بذری است که در آینده نه چندان دور به ثمر خواهد نشست و چندین برابر آن مقدار را باز خواهد گرداند.

اما این گواهینامه چطور به یک کسب و کار یاری رسانده و آن را به درآمد بیشتر خواهد رساند ؟! در پاسخ باید گفت گواهینامه ایزو در موارد زیر به یک کسب و کار کمک می کند :

  • هموار کردن مسیر برای راه یافتن به بازار های بزرگتر و حتی جهانی
  • سهولت در مشارکت در مناقصات
  • ارتقاء رفتار های زیست محیطی در حفاظت از آن
  • افزایش میزان کیفیت محصولات و خدمات
  • افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه درآمد سازمان

این تنها برخی از مهمترین مزایای داشتن گواهینامه استاندارد ایزو بود که بر شمردیم، بدون شک دارندگان این گواهینامه شهادت می هند که این مزایا بسیار بیشتر است.

اما چرا مشاغل در کرج به ویژه باید این گواهینامه را داشته باشند؟

اهمیت اخذ ایزو در کرج چیست؟

استان البرز و به ویژه شهر کرج مساحت پهناور و جمعیت قابل توجهی دارد. عموم جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل می دهند که بسیاری از آنان یا به دنبال شعل و یا کارآفرینان هستند. اخذ ایزو برای هر دو گروه منافع خاص خود را به دنبال دارد. تمامی کسب و کارها با برخورداری از گواهینامه معتبر ایزو می توانند علاوه بر بهینه سازی هزینه ها و روابط درون سازمانی، درآمد خالص خود را نیز افزایش دهند.

از همین رو ما در دیاکو به تمامی کسب و کارها فارغ از اندازه و نوع فعالیتشان پیشنهاد می کنیم خود را از اخذ ایزو محروم نکنند. اما برای اخذ گواهینامه ISO در کرج به کجا باید مراجعه کنیم ؟

مراکز صدور  گواهینامه معتبر ایزو در کرج

شرکت های ایزو دهنده در کرج و در هر جای دنیا به صورت مختصر CB نام دارند. CB ها می بایست از مراجه اغتبار دهنده یا به اصطلاح AB اعتبار خود را دریافت کنند. AB ها به دو دسته IAF و ASCB تقسیم می شوند که هر کدام مناسبات خاص خود را در اعتبار دهی دارند. اما به صورت مشخص می توان گفت مراکزی که از AB ها اعتبار می گیرند قادرند گواهینامه معتبر ایزو صادر کنند.

در ایران سازمان ملی استاندارد به صورت مستقیم از کمیته IAF اعتبارات لازم را کسب کرده است و مراکزی که تحت نظر استاندارد ایران گواهینامه صادر می کنند، نیز صلاحیت لازم را برای این کار دارند. البته در ایران اغلب شرکت های صادر کننده ایزو به صورت خصوصی و بدون نظارت سازمان های اعتبار دهنده فعالیت می کنند که این سبب می شود تا گواهینامه های آنان بی اعتبار شود.

سازمان هایی که استاندارد های بدون اعتبار را دریافت کرده اند در واقع در دسته دارندگان استاندارد ایزو قرار ندارند و گواهینامه آنان هیج وجهه قانونی ندارند.

صدور گواهینامه بین المللی ایزو در کرج چه مراحلی دارد؟

اخذ گواهینامه ISO در کرج مراحلی دارد که بخشی از ان توسط متقاضی و بخش دیگر توسط مرکز صدور عملی می شوند. در این پروسه هر بخش باید وظایف خود را به درستی انجام دهد تا در نهایت گواهینامه با موفقیت صادر شود.

این مراحل شامل :

  • اخذ مشاوره در خصوص نحوه استانداردسازی در سازمان از مشاور ایزو
  • پیاده سازی الزامات مندرج در متن استاندارد مورد نظر با کمک مشاور
  • مراجعه به یک مرکز معتبر برای ارائه درخواست گواهینامه
  • بررسی مدارک و مستندات متقاضی توسط مرکز صدور
  • بررسی صلاحیت لازم برای ممیزی سازمان توسط مرکز صدور
  • تدوین برنامه ممیزی برای متقاضی توسط مشاور
  • انجام ممیزی توسط مرکز صدور
  • اطلاع رسانی به متقاضی و برنامه ریزی مجدد در صورت وجود نقاط عدم انطباق در ممیزی
  • ممیزی مجدد
  • صدور گواهینامه ایزو پس از موفقیت در ممیزی

اخذ ایزو در کرج به چه مدارکی نیاز دارد؟

هر سازمان برای اخذ گواهینامه ISO در کرج باید مدارکی را ارائه کند تا برای دریافت گواهینامه بررسی شود. این مدارک شامل دو دسته مدارک فنی و تخصصی و مجوزهاست.

مدارک فنی و تخصصی مستنداتی است که در زمینه موضوع فعالیت سازمان و دانش لازم برای کار است. همچنین مجوزها نیز مدارکی است که سازمان برای فعالیت باید از مراجع حاکمیتی و دولتی دریافت کند.

صدور و اخذ ایزو چه شرایطی دارد؟

هر شرکتی که برای اخذ گواهینامه ISO در کرج داوطلب می شود باید شرایط ویژه ای را داشته باشد تا بتواند برای ایزو درخواست دهد. این شرایط باید برقرار باشد تا درخواست سازمان در مرکز صدور بررسی شود.  این شرایط اعم است از :

  • سازمان باید در حال راه اندازی باشد یا قبلاً مشغول به کار شده باشد.
  • شرکت متقاضی باید مطابق قوانین ملی و حکومتی رفتار کند.
  • سازمان متقاضی  باید مجوزهای لازم را از طرف حاکمیت و دولت دارا باشد.
  • سازمان باید از لحاظ حقوقی وجود خارجی داشته باشد.

این شرایط اولیه باید در سازمان احراز شود تا درخواست آن برای اخذ گواهینامه ISO در کرج در دست بررسی قرار گیرد.

برای اخذ گواهینامه ISO در کرج به کجا مراجعه کنیم ؟

هلدینگ بین المللی دیاکو با بهره مندی از تیم مشاوران مجرب خود یکی از موسسات اخذ ایزو است که به صورت تخصصی به یکی از مراکز صدور ایزو بدل شده است.  هلدینگ دیاکو با ارائه مشاوره رایگان این افتخار را دارد که همقدم با مشتریان خود بهترین استراتژی را برای کسب و کار آن ها اتخاذ کند.

برای دریافت انواع گواهینامه ایزو از جمله اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 و یا اخذ ایزو ارزان و فوری می توانید با مشاوران ما در تماس باشید. همچنین پیشنهاد ویژه ما به کسب و کار ها و مشاغل اخذ فوری گواهینامه IMS است. با ما تماس بگیرید!

تماس تلفنی