گواهینامه های ایزو شرکت های عمرانی

صدور گواهینامه ایزو شرکت های عمرانی در ایزودیاکو

ایزو شرکت های عمرانی در ایزو دیاکو

یکی از پر سود ترین تجارت های دنیای کنونی تجارت ساخت و ساز است. اما شرکت های عمرانی برای دستیابی به این سود انبوه باید عملکردی حساب شده و البته درخور داشته باشند. یکی از راه هایی که شرکت ها بتوانند کیفیت و عملکرد خود را تضمین کنند، استفاده از ایزو شرکت های عمرانی است. صدور گواهینامه ایزو یکی از بارزترین راه های سرمایه گذاری است که یک شرکت عمرانی می تواند برای مطرح شدن در بازار انجام دهد.

اخذ ایزو به شرکت های پیمانکار و عمرانی کمک می کند تا کسب و کار و حوزه فعالیت خود را توسعه دهند، ریسک ها را مدیریت کرده و با انطباق  هرچه بیشتر با الزامات آن فرایندها را کنترل کنند.

تیم ایزو دیاکو قصد داند در این مقاله استانداردهایی را معرفی کند که در صنعت ساخت و ساز کاربرد دارد و توصیه شده تمام شرکت های عمرانی این استانداردها را تهیه کنند.

گواهینامه های ایزو شرکت های عمرانی

در صنعت عمران و ساخت و ساز طرف های گوناگونی دخیل هستند، از جمله پیمانکاران، معماران، طراحان، تامین کنندگان مصالح و … . بسته به حوزه ای که شرکت در آن فعال است استانداردهای گوناگونی برای اخذ وجود دارد. برخی از این استانداردها عمومی و برخی دیگر از دسته گواهینامه های تخصصی هستند.

شرکت های عمرانی به چه گواهینامه هایی نیاز دارند؟

1.گواهینامه ایزو 9001 استاندارد ایزو مدیریت کیفیت

گواهینامه استاندارد ایزو 9001 یا استاندارد سیستم مدیریت کیفیت، از رایج ترین گواهینامه هایی است که همه شرکت ها و کسب و کارها می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. بنابراین می توان گفت که از دسته گواهینامه های عمومی و جامع است. ایزو 9001 استانداردی است که الزاماتی را برای مدیریت و کنترل فرایندهای دخیل در کیفیت ارائه داده و به این ترتیب می توان کیفیت نهایی را در خدمات و محصولات تولیدی ارتقاء داد.

گواهینامه استاندارد ایزو 9001 تا جایی اهمیت دارد که توصیه می شود شرکت هایی که به دنبال اسقرار ایزو شرکت های عمرانی در سازمان هستند، این گواهینامه را پیش از دیگر گواهینامه ها پیاده سازی کنند.

ایزودیاکو امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 را نیز فراهم کرده است تا مشتریان پس از مطالعه متن استاندارد ایزو 9001 نسخه 2015 بتوانند در اسرع وقت از آن بهره مند شوند.

2.گواهینامه ایزو 14001 استاندارد زیست محیطی

دومین مورد از فهرست ایزو شرکت های عمرانی استاندارد ایزو 14001 است. یکی از مهم ترین دارایی های جامعه بشری محیط زیست و طبیعت است. کسب و کارها و فعالیت ها باید دقت داشته باشند که ضمن فعالیتشان آسیب جبران ناپذیری به طبیعت وارد نکنند. به همین منظور سازمان جهانی استاندارد سازی ISO استاندارد ایزو 14001 را تدوین و منتشر کرده است. این استاندارد دستورالعمل ها و راهکارهایی را برای شرکت در نظر می گیرد که صدمات و لطماتی که از جانب کسب و کار به محیط زیست وارد می شود به حداقل برسد. توصیه می شود که این استاندارد در سازمان ها و شرکت ها عمرانی و ساخت و سازی استقرار یابد، چرا که این کسب و کار در رابطه مستقیم با محیط زیست بوده و لازم است جوانب احتیاط رعایت شود.

برای اخذ فوری ایزو 14001 با کارشناسان ایزو دیاکو در تماس باشید. همجنین اگر تمایل به مطالعه متن فارسی استاندارد ایزو 14001نسخه 2015 دارید ایزودیاکو آن را به صورت ترجمه تهیه کرده است.

3.گواهینامه ایزو 50001 استاندراد مدیریت انرژی

دیگر عضو لیست ایزو شرکت های عمرانی استاندارد ایزو 50001 است. در دنیای امروز پروتکل های زیست محیطی و مصرف انرژی اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. این اهمیت بود که زمینه ساز به وجود آمدن استاندارد ایزو 50001 شده است. استاندارد ایزو 50001 شامل الزاماتی است که برای اجرا، نگهداری و بهبود و ارتقاء سیستم مدیریت انرژی است که با هدف توانمند سازی شرکت عمرانی برای افزایش بهره وری و مصرف انرژی طراحی شده است.

استاندارد ایزو 50001 به دنبال بهینه سازی الگوی مصرف انرژی است در سازمان ها و شرکت ها است، اگر به درستی الزاماتی را که مقرر کرده است رعایت شود حجم گارهای گلخانه ای کاهش و هزینه مصرف انرژی در شرکت نیز به شدت کاهش می یابد.

4.ایزو 45001 استاندارد ایزو ایمنی و سلامت

چهارمین استانداردی که در گروه ایزو شرکت های عمرانی جای می گیرد استاندارد ایزو 45001 است. استاندارد ایزو 45001 برای ایمنی کارکنان در مقابل آسیب و خطرات محیط کار تمهیداتی را برای اجرا مقرر می کند. بدون شک عمده ترین سرمایه یک شرکت عمرانی نیروی انسانی است که می بایست ایمنی و سلامت آنان را در محیط کار تضمین کرد. استاندارد ایزو 45001 دقیقا برای همین منظور تهیه شده است.

متقاضیانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند می توانند متن فارسی استاندارد ایزو 45001 نسخه 2018 را مطالعه کرده تا از جزئیات و بندهای آن آگاه شوند.

اخذ ایزوهای شرکت عمرانی چه مزایایی دارد؟

هر یک از استانداردهایی که از آن ها نام برده شد می توانند در هر شرکتی و با هر موضوع فعالیتی مستقر شوند. اما شرکت ها عمرانی بهتر است این استانداردها را حتما پیاده ساز ی کنند چرا که بخشی از فعالیتشان وابسته به شرکت در مناقصات و اموری از این دست است. بنابراین بهتر است مهمترین گواهینامه های ایزو پیمانکاری را اخذ کنند و همچنین نسبت به  اخذ ایزو برای مناقصات اقدام کنند، تا این امر زمینه ساز حضور در پروژه های بزرگتر شود.

بسته به جا و موضوعی شرکت که در کدام قسمت صنعت ساخت و ساز فعال است، می تواند استانداردهای مختلفی را مستقر کند. برایندی از مزایای تمام این استانداردها را می توان در چند بند خلاصه کرد :

1.پیشگیری از آسیب ها

سازمان جهانی کار برآوردی 2.7 میلیونی از حوادث کار و بیماریهای ناشی از شعل ارائه داده است که به خودب خود جای نگرانی دارد. به همین دلیل است که استاندارد ایزو 45001 یکی از مهمترین استانداردهای ایزو شرکت های عمرانی است که سازمان های فعال در صنعت ساخت و ساز و عمران باید به آن پایبند باشند. زیرا که این ایزو سیستمی برای پیشگیری و رفع حوادص ایمنی در حین کار خواهد شد.

2.دقت و کارایی

شرکت های ساختمانی و عمرانی می توانند بای پیاده سازی ایزو شرکت ها عمرانی تجارت خود را به صورت دقیق و مقرون به صرفه تری اداره کنند و نسبت به اهداف و وعده های خود مصمم باشند.

استاندارد ایزو 9001 این امکان را فراهم می کند تا با پیش بینی و ایجاد ارتباز سازنده درون سازمانی، کیفیت محصوات و خدمات را ارتقاء دهد. همچنین در ارائه راهکار در مقابل رسیک هایی نظیر ایمنی و بهداشت شغلی نیز اثر گذار است.

3.رعایت قوانین و مقررات

استانداردهایی که از سوی سازمان جهانی استاندارد سازی ISO ارائه شده است به این دلیل که در سطح جهان شناخته شده است، اخذ ایزو شرکت های عمرانی سبب می شود تا صنایعی که در داخل کشور فعال هستند نیز با کلاس جهانی مطابقت داشته باشند. این امر سبب می شود تا زمانی که شرکت عمرانی می خواهد وارد بازار منطقه ای یا جهانی شود روزمه ای قابل اطمینان از خود ارائه دهد.

جمع بندی در خصوص ایزو شرکت های عمرانی

تیم کارشناسان و مشاوران ایزودیاکو آماده هستند تا در خصوص هریک از استانداردهای مذکور در مقاله ایزو شرکت های عمرانی و یا دیگر استانداردهای در دیگر زمینه ها اطلاعات لازم را به مشتریان محترم ارائه داده و یا اقدامات لازم را برای صدور آن انجام دهند. همچنین اگر سابق بر این گواهینامه ای را اخذ کرده و اکنون مدت اعتبار ان تمام شده است ما توانید برای تمدید گواهینامه ایزو به ایزودیاکو مراجعه نمایید.

برای این منظور می توانید از طریق تماس تلفنی و یا شماره واتسپ 09364422550 با ایزودیاکو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی