اخذ ایزو در شیراز

اخذ ایزو در شیراز با ایزو دیاکو

اخذ ایزو در شیراز با ایزو دیاکو

اخذ ایزو در شیراز یکی از خدمات دپارتمان صدور و اخذ ایزو در هلدینگ بین المللی دیاکو است. هم میهنان در شیراز می توانند تنها با یک تماس با کارشناسان ایزو دیاکو با دریافت مشاوره رایگان برای دریافت ایزو در شیراز اقدام کنند. مشاوران ایزو دیاکو با ارائه مشاوره رایگان و تخصصی در خصوص گواهینامه لازم و ضروری برای هر حرفه می توانند به درستی مسیر را برای هر کسب و کار روشن نموده و تا پایان مراحل صدور گواهینامه ایزو همراه متقاضیان باشند.

کارشناسان ایزو دیاکو که سالهاست در زمینه اعطای گواهینامه ایزو فعال هستند، اینک میتوانند به عنوان راهنمایی قدرتمند در فرایند صدور و اخذ ایزو در شیراز متقاضیان را به مسیر درست هدایت کرده و بهترین نقشه راه را برای هر حرفه در نظر بگیرند. تنها کافیست با یک تماس تلفنی با مشاوران ایزو دیاکو از تمامی این امکانات بهره مند شوید.

موقعیت شناسی شیراز و استان فارس

شیراز مرکز استان فارس و یکی از کلانشهر های مرکزی ایران است. این شهر بالغ بر 2 میلیون نفر جمعیت داشته و پنجمین شهر پر جمعیت ایران است. شیراز از دیر باز در مسیر تجارت واقع شده و نزدیکی به بنادر جنوبی از جمله بندر بوشهر و بندر عباس بر اهمیت این شهر افزوده است.

شیراز با بیش از صدها اثر تاریخی همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است. همین امر سبب شده است که اقتصاد این منطقه به گردشگری وابستگی خاصی داشته باشد. این شهر از جاذبه های طبیعی نیز بی بهره نمانده و مناظر شگرف طبیعی کم ندارد.

اقتصاد شیراز امروز تا حدودی وابسته به گردشگری و صنایع بزرگ و کوچکی است که در خود یا اطراف جای داده است. صنایع الکترونیک زیادی در این منطقه مشغول هستند از جمله صاایران، زیمنس، ITMC و … . شیراز در بر گیرنده سهم بزرگی از صنایع الکترونیک و مخابراتی کشور است.
بخش دیگری از اقتصاد شیراز را کشاورزی تشکیل می دهد. تولیدات کشاورزی شیراز  از انگور، نارنج و خرمالو گرفته تا گندم را شامل می شود. ضمناً شیراز در تولید گل، فرش دستبافت، صنایع دستی از جمله خاتم کاری، معرق کاری و … نیز شهرت دارد.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که صنایع کلان نیز در شیراز و اطراف آن فعالیت دارند نظیر صنایع لبنی، سیمان، الکترونیک،پالایشگاه ها،نیروگاه های سیکل آبی،نیروگاه خورشیدی و گازی، پتروشیمی و لاستیک سازی.

اخذ ایزو در شیراز چه اهمیتی دارد؟

همانطور که پیشتر گفته شد شیراز و اقتصاد آن بسیار اهمیت دارد، این اهمیت تا آن جا گسترده می شود که علاوه بر اقتصاد محلی و روزمره صنایع خرد و کلان زیادی در این منطقه واقع شده است. این موقعیت سبب شده است تا بسیاری از مشاغل و حرفه ها در موقعیت خوبی برای توسعه قرار گیرند. مشاغل و صنایع خرد در شیراز می توانند با برخورداری از امتیازات خاصی موفق به جلب همکاری صنایع کلان شده و بدین شکل مسر رشد و توسعه را در پیش بگیرند.

یکی از این امتیازات اخذ ایزو در شیراز است. داشتن گواهینامه ایزو موجب می شود تا کسب و کارها از نظر قانونی و وجاهت حرفه ای صلاحیت لازم را برای همکاری با صنایع و سازمان های برجسته کسب کرده و بتوانند در بازارهای بزرگتر مطرح شوند. اما برای درک بهتر چرایی دریافت ایزو بهتر است ابتدا اطلاعات مختصری در مورد ایزو کسب کنیم.

گواهینامه ایزو چیست؟

استاندارد ایزو در حقیقت دستور العملی است که سازمان جهانی استاندارد سازی ISO برای ساختن الگویی یکپارچه برای تمام سازمان های فعال در هر حوزه طراحی و تدوین کرده است. این مجموعه دستورالعمل ها با عناوین مختاف هریک به موضوعی متفاوت پرداخته است و برخی نیز با یکدیگر همپوشانی دارند. استانداردهای ایزو را به طور کلی می توان به دو دسته عمومی و تخصصی دسته بندی کرد.

گواهینامه های عمومی چیست؟

استاندارد هایی از خانواده ایزو هستند که برای تمام موضوعات و مشاغل کاربرد داشته و به طور کلی مباحث عمومی را پوشش می دهد. سازمان ها می توانند گواهینامه های عمومی را صرف نظر از ابعاد و موضوع فعالیت خود پیاده سازی کرده و از مزایای آن ها بهره گیرند.

ار مهمترین گواهینامه های عمومی می توان به ایزو 9001، ایزو 45001، استاندارد HSE، گواهینامه ایزو 14001 اشاره کرد.در ادامه به طور مختصر با این گواهینامه ها آشنا خواهیم شد :

  1. گواهینامه ایزو 9001
    استاندارد ایزو 9001 یا سیستم مدیریت کیفیت الگویی است برای بهینه تر کردن فرایندهایی که در کیفیت نهایی محصول یا خدمت دخیل هستند. این استاندارد با پیاده سازی و عملیاتی کردن دستورات مشخصی کیفیت محصولات و خدمات و همچنین فرایند های درون سازمانی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. افزایش کیفیت در گام بعدی موجب جذب مشتریان جدید، افزایش رضایت مشتریان کنونی و در نتیجه افزایش درآمد حاصل از فروش خواهد شد.
    ایزو دیاکو برای آن دسته از مشتریانی که قصد اخذ ایزو در شیراز را دارند، امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 را نیز قرار داده است تا بتوانند هرچه سریعتر از مزایای این گواهینامه در سازمان خود بهره مند شوند.
  2. استاندارد ایزو 45001
    همواره گفته شده است که مهمترین سرمایه هر کسب و کاری، نیروی انسانی آن مجموعه است. استاندارد ایزو 45001 راهنمایی است برای عملی کردن این شعار. ایزو 45001 یا استاندارد ایمنی و سلامت بر این بنیان طراحی شده است تا محیط کار را برای کارکنان امن تر کرده و خطرات و آسیب های ناشی از محیط را به حداقل برساند. سازمان های متقاضی اخذ ایزو در شیراز می توانند با مشاوره تلفنی ایزو دیاکو از چند و چون این استاندارد آگاه لازم را کسب کنند.
  3. استاندارد HSE
    استاندارد HSE در موضوع ایمنی و سلامت محیط زیست تمرکز دارد. این استاندارد با بهبود فرایندهای سازمان در تلاش خواهد بود تا آسیب های ناشی از فعالیت سازمان را به محیط زیست کاهش دهد.استاندارد HSE برای مشاغلی همجون پیمانکاری نفت و گاز ضروری است. این استاندارد را می توان برایند دو استاندارد ایزو 14001 و OHSASA 18001 دانست، به این معنی که سازمانی که این دو استاندارد را پیاده سازی کرده باشد می تواند HSE را نیز دریافت کند.
  4. ایزو 14001
    استاندارد ایزو 14001 قوانینی است که به صورت دقیق و سخت گیرانه برای حفظ منابع زیست محیطی و کاهش آلایندگی ترتیب داده شده است. این استاندارد از آن جهت اهمیت دارد که در شهری مانند شیراز که اطراف آن پر است از شهرک های صنعتی می تواند از آسیب های زیست محیطی به طبیعت و منابع این شهر جلوگیری کند. ایزو دیاکو این امکان را برای متقاضیان قائل شده است که با اخذ فوری ایزو 14001 بتوانند در اسرع وقت گواهینامه خود را دریافت کنند.
  5. گواهینامه IMS
    مجموع 3 گواهینامه ایزو 9001، ایزو 45001 و ایزو 14001 در قالب یک گواهینامه به نام IMS صادر می شود این گواهینامه برای بسیاری از مشاغل در زمان مشارکت در مناقصات ضروری است. علاقه مندان به دریافت و اخذ ایزو در شیراز می توانند با ارائه درخواست اخذ فوری گواهینامه IMS نسبت به این امر اقدام کنند.

گواهینامه های ایزو تخصصی چیست؟

دسته دیگر گواهینامه های ایزو شامل گواهینامه تخصصی می شوند. این گواهینامه ها آن چنان که از نامشان برمی آید بر موضوعات خاصی تمرکز دارند و تنها در یک حوزه مشخص کاربرد دارند. این گواهینامه ها در برخی موارد برای مشاغل و صنایع ضروری هستند و بدون برخورداری از آن ها اجازه فعالیت ندارند. برخی از مهمترین گواهینامه های تخصصی مربوط به صنایع دارویی و پتروشیمی ی شود که صنایع بدون پیاده سازی استانداردهای مربوطه مجوز فعالیت نخواهند داشت.

چه مدارکی برای دریافت ایزو در شیراز لازم است؟

برای اخذ ایزو در شیراز مدارک مورد نیاز در دو دسته فنی و حقوقی جای می گیرند. مدارک فنی در اصل مدارکی هستند که مصدق دانش مورد نیاز برای فعالیت مورد نظر سازمان هستند. مدارک حقوقی نیز شامل مجوزها، مدارک و مستندات حقوقی سازمان و … می شود.

برای اخذ ایزو در شیراز به کجا مراجعه کنیم؟

ایزو دیاکو این افتخار را دارد که خدمت گذاران علاقه مندان به دریافت ایزو از سراسر کشور باشد. تیم مشاوران و کارشناسان ایزو دیاکو همچون یک مشاور ایزو متخصص از آغاز تا صدور گواهینامه در کنار متقاضیان است. علاقه مندان به دریافت گواهینامه بین المللی ایزو در شیراز می توانند تنها با یک تلفن با کارشناسان ایزو دیاکو ارتبط برقرار کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی