متن استاندارد ایزو 14001 نسخه 2015

دانلود متن استاندارد ایزو 14001 نسخه 2015

دانلود ترجمه متن استاندارد ایزو 14001 نسخه 2015

سازمان جهانی استانداردسازی ISO در پاسخ به یکی از دغدغه های جوامع امروزی ایجاد تعادل میان اقتصاد، جامعه و محیط زیست، استاندارد ایزو 14001را ارائه داده است. زیرا که حفظ محیط زیست امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. توسعه پایدار در نتیجه همین تعادل حاصل می شود. در ادامه می توانید متن استاندارد ایزو 14001 نسخه 2015 را می توانید دانلود کنید.

با گستردگی قوانین سخت گیرانه در رابطه با حفاظت از محیط زیست در مقابل آلاینده ها، استفاده نادرست از منابع، مدیریت نامناسب، تغییزات اقلیمی، تخریب اکوسیستم و در معرض خطر قرار گرفتن تنوع زیستی انتظارات از صنایع بیشتر شده است. همین نکته سبب شده است تا سازمان ها با پیاده سازی سیستم های مدیریتی نسبت به این امر اقدام کنند.

هدف استاندار ایزو 14001

هدف استاندارد ایزو 14001 تهیه یک ساختار سازمان به منظور حفاظت از محیط زیست و واکنش در مقابل تغییرات زیست محیطی در تعادل با نیازهای اقتصادی است. استاندار  ایزو 14001 با مشخص کردن الزاماتی سازمان را قادر می کند تا به اهداف زیست محیطی خود نزدیک شود.

البته این هدف در گروی تعهد تمام سطوح است که توسط مدیریت ارشد عملی می شود. سازمان ها با تبعیت از این استاندارد می توانند از فرصت ها برای پیشگیری یا کاهش پیامدهای نامطلوب محیط زیستی بهره جویند.

مدیریت ارشد سازمان با یکپارچه سازی مدیریت زیست محیطی با فرایندهای کلی سازمان و هدف گیری استراتژیک، همپوشانی آنها با سایر اولویت های سازمان و دخیل کردن آنها در مدیریت زیست محیطی می تواند جریان ساز باشد.

 

چنانچه تمایل به دریافت مشاوره در رابطه با اخذ ایزو 14001 دارید همواره می توانید با مشاوران ایزو دیاکو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی