ایزو IWA1 (استاندارد ایزو کیفیت مراکز بهداشتی و درمانی)

ایزو IWA1 (استاندارد ویژه مراکز درمانی)

گواهینامه ایزو IWA1 (استاندارد ویژه مراکز درمانی) :

در مطلب پیش رو سعی داریم تعریفی جامع از ایزو IWA1، دامنه کاربرد، هدف و چگونگی پیاده سازی آن را شرح دهیم.

گواهینامه ایزو استاندارد IWA1 چیست؟

استاندارد ISO IWA1 به منظور مستقر کردن الزامات سیستم مدیریت کیفیت در مراکز درمانی طراحی و منتشر شده است. استاندارد ISO IWA1 دستورالعمل هایی را برای رسیدن به کیفیت عالی در مراکز درمانی ارائه می کند. می توان گفت ISO IWA1 در الگو برداری از سیستم مدیریت کیفیت استاندارد ایزو 9001 یاری می کند تا طرح های کیفی لازم را در سازمان و مرکز درمانی تحت نظر خود پیاده سازی کنند.

دامنه کاربرد ایزو IWA1

تمامی سازمان ها و مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی که در زمینه مدیریت و ارائه محصولات و خدمات درمانی و بهداشتی فعال هستند، می توانند از ISO IWA1 بهره مند شوند.

مراکز آموزشی و پژوهشی پزشکی،درمانگاه ها و بیمارستان ها، مراکز نظارتی و ادارات و سازمان های مربوطه صرف نظر از نوع و اندازه و همچنین محصولات و خدمات، در دامنه کاربرد ISO IWA1 قرار دارند.

ضمناً استاندارد IWA1 برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان محصولات دارویی با نظر به اهمیت خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی و با توجه به استقرار متفاوت سیستم مدیریت کیفیت در این مراکز از دیگر صنایع و قسمت های کسب و کار، نیزکاربرد دارد.

اهمیت استاندارد ISO IWA1

هر سازمان صرف نظر از نوع محصولات و خدمات، قادر است با پیاده سازی ISO IWA1 از مزایای آن بهره مند شود، در حالی که اغلب مدیران و مراکز درمانی استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 9001 را استانداردی مناسب برای مراکز تولیدی و خدماتی می دانستند. این در حالی است که این استاندارد برای استقرار در مراکز خدامت درمانی مناسب نیست، بنابراین مدیران این حوزه برای استاندارد ویژه مراکز درمانی احساس نیاز کردند. به این ترتیب بود که استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 استاندارد تخصصی ویژه مراکز درمانی، کلینیک ها و بیمارستان و دیگر مراجع و مراکز مرتبط با دارو و درمان، با نام IWA1 منتشر شد.

هدف استاندارد IWA1 چیست؟

  • روویکرد سیستماتیک در رابطه با مدیریت کیفیت در مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک ها
  • مدیریت و ارتقاء کیفیت در خدمات بهداشتی و درمانی
  • بهینه سازی فرایندها با هدف بالا بردن ارزش افزوده برای سازمان ها
  • اعتماد سازی در مشتریان
  • ایجاد دسترسی به معیارهایی برای ارزش گذاری کیفیت یکپارچه با رویکرد تخصصی

پیاده سازی استاندارد IWA1

ایزودیاکو به سازمان ها و مراکز درمانی توصیه می کند که علاوه بر استاندارد ISO IWA1 ، استانداردهایی نظیر سیستم مدیریت یکپارچه IMS که خود شامل ایزو 9001، ایزو 14001 و OHSAS18001 می شود را در کنار استانداردهای رضایتمندی مشتری یعنی ایزو 10002 و ایزو 10004 اقدام کنند. همچنین پیشنهاد می شود به دلیل اهمیت ایمنی و سلامت محیط زیست در حوزه مراکز درمانی، علاوه بر ISO IWA1 استاندارد HSE نیز پیاده سازی شود، تا در کنار کیفیت حوزه درمان و سلامت ایمنی و سلامت محیط زیست نیز تضمین شود.

مزایای پیاده سازی ایزو IWA1

  • بهبود کیفیت خدمات
  • افزایش توانایی کارکنان و بهبود محیط کار
  • کاهش هزینه ها به دلیل کیفیت پایین
  • اطمینان از رعایت الزامات قانونی

اخذ گواهینامه ایزو IWA1، صدور گواهینامه ISO IWA1

چنان که گفته شد گواهینامه ISO IWA1 جهت برآورده کردن الزامات سیستم مدیریت کیفیت در مراکز درمانی طراحی و تدوین شده است. استاندارد و گواهینامه IWA1 رهنمودهایی کاربردی برای دستیابی به کیفیت در مراکز درمانی ارائه می دهد.

هلدینگ بین المللی دیاکو با دارا بودن سابقه مفید در امر اخذ و صدور انواع گواهینامه های استاندارد، به مجموعه ای پیشرو در این امر بدل شده است. به همین جهت اگر خواستار اخذ استاندارد IWA1 یا دیگر استاندارد های بین المللی باشید، دیاکو بهترین انتخاب برای شماست.

برای بهره مندی از مشاوره رایگان در امر اخذ ایزو می توانید با شماره های تماس و واتسپ هلدینگ بین المللی دیاکو در تماس باشید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا با تکمیل فرم ثبت سفارش ایزو، گواهینامه مورد نظر خود را اخذ کنید.

جهت اخذ ISO IWA1 (استاندارد ویژه مراکز درمانی) میتوانید تنها با زدن چند کلیک به راحتی سفارش اخذ و صدور ISO IWA1 (استاندارد ویژه مراکز درمانی) را ثبت نمائید.

هلدینگ بین المللی دیاکو توانایی آن را دارد که به صورت فوری و درکمترین زمان انواع ایزو را اخذ و صادر کند و بهترین خدمات را ارائه دهد.

اخذ ایزو IWA1
اخذ ISO IWA1 در دیاکو

2 دیدگاه در ایزو IWA1 (استاندارد ایزو کیفیت مراکز بهداشتی و درمانی)

    • isodiaku says:

      سلام بزرگوار،
      مدت زمان اخذ گواهینامه به صورت خوداظهاری بین یک هفته تا ده روز کاری انجام میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی