آموزش مدیریت کیفیت در کرج

آموزش مدیریت کیفیت در کرج با ایزو دیاکو

آموزش مدیریت کیفیت در کرج با ایزو دیاکو

آموزش مدیریت کیفیت در کرج یکی از خدماتی است که ایزو دیاکو و مجموعه هلدینگ بین المللی دیاکو برای مشتریان و متقاضیان اخذ ایزو در کرج فراهم کرده است. گروه ایزو دیاکو با تلاش و همت مضاعف بر این عقیده است که دارندگان گواهینامه ISO در کرج می بایست از جزئیات گواهینامه خود با خبر بوده و آن را به دقت درک کرده باشند. این آگاهی در نتیجه گذراندن دوره های آموزشی و همچنین کارگاه های علمی و عملی حاصل می شود.

در این مقاله از اهمیت آموزش مدیریت کیفیت در کرج، مراکز مربوطه و دوره های آن خواهیم گفت.

استاندارد های جهانی توسط سازمان جهانی استاندارد سازی ISO منتشر شده اند، این سازمان با هدف پیاده سازی موثر این استانداردها برای استفاده سازمان ها تدوین کرده است. اما پیاده سازی کلی این استانداردها نمی تواند سازمان را به اهداف خود برساند، بلکه تمامی کارکنان باید بند بند آن را درک کرده و در عملیاتی کردن آن ها نقش داشته باشند. زمانی که کارکنان و افراد در یک سازمان در مورد اصول گواهینامه ها آموزش ببینند می توانند دید صحیحی از موضوعات داشته و نیاز مشتریان را بهتر برآورده کنند. این نکته در نتیجه موجب می شود که مشتریان رضایتمند از سازمان افزایش یافته و در وجهه اجتماعی و درآمد سازمان اثر گذار باشد.

برای درک بیشتر و بهتر اهمیت آموزش مدیریت کیفیت در کرج بهتر است کمی در مورد این سیستم ها بیشتر بدانیم.

پیشینه سیستم های مدیریت کیفیت

در سال 1924 بود که والتر شوهارت سیستمی را برای اندازه گیری واریانس سیستم های تولید در آزمایشگاه ها طراحی کرد. همین نوآوری موچب شد تا به امروز وی را به عنوان پدر علم کیفیت قلمداد کنند. همچنین بعدتر کتابی در این رابطه با عنوان کنترل اقتصادی کیفیت محصولات صنعتی نیز منتشر کرد.

اما در سال 1987 یک کمیته فنی متشکل از 176 سازمان بین المللی استاندارد تحت عنوان ISO/TC 176 مجموعه استانداردهای ایزو 9000 را معرفی کرد. این مجموعه استاندارد با هدف ارائه الگویی مشخص و واحد برای استقرار سیستم های مدیریت کیفیت تدوین شد که با استقبال بی سابقه ای روبرو شد. پیاده سازی و فراگیری سیستم های مدیریت کیفیت موجب می شد تا در هر سازمانی فارغ از اندازه و موضوع کار کیفیت تضمین شده و بهبود یابد.

سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

سیستم های مدیریت کیفیت که معمولاً با نام QMS از آن ها یاد می شود، سیستم و دستورالعملی تدوین شده است که فرایندها و لازمه های دستیابی به کیفیت را گردآوری و تجمیع کرده است. این سیستم برای ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف سازمان و بهبود اثر بخشی و کارایی تلاش می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این دستورالعمل ها باید با شرایط و نیازهای سازمان متناسب سازی شده و در جهت استفاده همگان پیاده شود.

یکی از مهمترین و برجسته ترین رویکردهای این سیستم ایزو 9001 است. این استاندارد الزامات سیستم های مدیریت کیفیت بین المللی را تعیین می کند. این استاندارد برای استقرار کلیه فرایندهای مستقیم و غیر مستقیم دخیل در کیفیت و محصولات را باید در نظر گرفت.

گواهینامه ایزو 9001 بر مبنای 8 اصل بنا شده است. این ارکان همچنان که دستورالعملی برای توسعه استاندارهای کیفی هستند از طرفی دیگر منبعی مفیدو کاربردی برای مدیرانی است که می خواهند این استانداردها را در سازمان خود مستقر کنند.

پیش از ادامه باید خاطر نشان کرد که گروه ایزو دیاکو علاوه بر ارائه گواهینامه ایزو در کرج و آموزش مدیریت کیفیت در کرج ،امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است. برای این منظور می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

اصول ایزو 9001 چیست؟

در دوره های آموزش مدیریت کیفیت در کرج ابتدا باید تعریفی جزء به جزء از سیستم مدیریت کیفیت داشته باشیم تا ارکان آن را بهتر درک کنیم :

  1. سیستم
  2. مدیریت
  3. کیفیت

سیستم : مجموعه ای از رویه ها که در نهایت منتج به تولید محصول یا ارائه خدمت می شود.

مدیریت : تمامی فعالیت های برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل

کیفیت : برآورده شدن الزامات و خداسته های مشتری، از جمله الزامات قانونی، استاندارد و …

ارکان سیستم مدیریت کیفیت در هشت بند :

  1. راهبری :
    مدیران و مسئولان سازمان باید جهت گیری ها، خط مشی و مسیر رسیدن به اهداف سازمان را تعیین کنند. این هدف گذاری تنها در محیطی پویا و با امکان مشارکت حداکثری همه کارکنان محقق می شود.
  2. مشارکت همکاران :
    کارکنان یک سازمان مهمترین سرمایه های آن هستند و باید از ظرفیت ان ها در پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بهره برد. مشارکت و بهره گیری از زاویه دید و استعداد هر یک از کارکنان موجب می شود که سازمان در پیاده سازی سیستم موفق تر عمل کند.
  3. مشتری گرایی :
    هر سازمانی برای ادامه فعالیت نیازمند مشتریان خود است. به همین جهت شناسایی و تامین نیازها و خواسته های آن ها چه حال و چه در آینده الزامی است. در نتیجه همواره باید در نظر داشت که سازمان باید فرای نیازهای مشتری عمل کرده و رضایت وی را در تمام زمینه ها جلب کند.
  4. رویکرد فرایندی :
    رویه یا فرایند پروسه ای متشکل از یک ورودی و یک خروجی است. این ورودی و خروجی ها لزوماً فیزیکی نبوده و برخی از آن را انرژی یا اطلاعات تشکیل می دهد. هر فعالیتی که در یک سازمان انجام می گیرد یک فرایند است. در بسیاری از موارد ورودی یک رویه از خروجی یک رویه دیگر حاصل می شود، در این حالت یک سیستم ایجاد شده است که نیازمند مراقبت و درک است.
  5. تفکر سیستمی :
    مجموعه ای از فرایندها که یک سیستم را تشکیل می دهند باید شناسایی، بهینه سازی و درک شوند و برای بهبود با هم تعامل کنند، این خود نیاز به مدیریت و تفکر مدیریتی دارد.
  6. بهبود مستمر :
    سازمان باید در هر فعالیت به بهبود و بهینه تر کردن رویه ها و محصولات و خدمات خود بیاندیشد.
  7. تصمیم گیری موضوع گرا :
    در سازمان باید بر مبنای تحلیل های منطقی و اطلاعات و داده ها تصمیم گیری اتفاق بیفتد.
  8. حفظ منافع :
    سازمان باید در ایجاد ارزش و برقراری ارتباط کاری سالم با دیگر سازمان ها نیز تمرکز داشته باشد ، روابطی که بر پایه منافع مشترک باشد.

آموزش مدیریت کیفیت در کرج می تواند راهکاری مفید برای رشد و پیشرفت سازمان ها باشد تا بتوانند مسیر بهبود را هر چه سرعتر و آگاهانه تر طی کنند. البته باید دانست که آموزش مدیریت کیفیت در کرج بدون تعهد به اجرای آن نمیتواند معجزه کند. بنابراین مدیران و کارکنان یک سازمان باید برای اجرای دستورالعمل های آن همدل شده و دست به دست هم دهند.

همچنین برای اخذ ایزو در تهران، و یا اخذ ایزو در شیراز می توانید با مشاوران ایزو دیاکو در تماس باشید.

برای آموزش مدیریت کیفیت در کرج به کجا مراجعه کنیم؟

اگر شما به عنوان یک کار آفرین و یا مدیر به تازگی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 را برای واحد خود اخذ نموده اید و برای آموزش آن به دنبال یک منبع خوب هستید، ما در گروه ایزو دیاکو تمام نیازهای شما را سنجیده و بستر را برای شما فراهم نموده ایم. می توانید با بهره گیری از مشاوره رایگان ایزو دیاکو با کارشناسان اخذ ایزو در تماس بوده و در مورد دوره آموزش مدیریت کیفیت در کرج اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

ما در ایزو دیاکو همواره در خدمت رشد و تعالی اقتصاد ایران اسلامی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی