صدور گواهینامه ISO در کرج

صدور گواهینامه ISO در کرج در ایزو دیاکو

صدور گواهینامه ISO در کرج با ایزو دیاکو

هلدینگ بین المللی دیاکو اکنون بیش از یک دهه است که دپارتمان صدور و اخذ ایزو خود را راه اندازی کرده است، این دپارتمان در راهنمایی و مشاوره افزایش درآمد و بازاریابی بسیاری از کسب و کارها دخیل بوده و بسیاری از کارآفرینان در مسیر رشد و پیشرفت کمک شایانی کرده است.

مشاوران ایزو دیاکو همواره در گفتمان خود بر اهمیت صدور گواهینامه ISO در کرج و نیز مزایای اخذ ایزو تاکید داشته و توصیه می کنند کسب و کارها برای رشد و پیشرفت خود حداقل برخی از گواهینامه های عمومی را دریافت کنند.

اما منظور از گواهینامه های عمومی چیست؟!

گواهینامه ایزو عمومی چیست؟

برخی از گواهینامه های ایزو اصطلاحاً عمومی نامیده می شوند. اصطلاح عمومی از آن جا گرفته شده است که این دسته از گواهینامه ها برای مشاغل مختلف کاربردی هستند. گواهینامه های عمومی به این معنی است که از موضوع فعالیت، ابعاد کسب و کار و حیطه کار شرکت چشم پوشی می کند و برای تمام مشاغل با هر اندازه و موضوعی قابل استفاده است.

یکی از معروف ترین گواهینامه های عمومی ایزو 9001 یا سیستم مدیریت کیفیت است. این سیستم به طور همه جانبه فرایندهای دخیل در کیفیت نهایی تولیدات و خدمات را زیر نظر گرفته و آن ها نسبت به فاکت.رهایی که در متن استاندارد ایزو 9001 نسخه 2015 آمده است بهینه می کند. استاندارد ایزو 9001 یکی از پایه ای ترین و مهمترین استانداردها در دسته گواهینامه های عمومی است که توصیه می شود پیش از هر استاندارد دیگری اخذ و پیاده سازی شود.

گفتنی است که ایزو دیاکو امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای مشاوره رایگان در این ارتباط می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

دیگر گواهینامه عمومی که از اهمیت خاصی برخوردار است، گواهینامه IMS است. این گواهینامه شامل 3 استاندارد دیگر است که اغلب موسسات اخذ ایزو و صدور گواهینامه ISO در کرج توصیه می کنند که شرکت های این گواهینامه را نیز دریافت کنند. گواهینامه IMS در حقیقت از 3 گواهینامه دیگر تشکیل شده است. (گواهینامه استاندارد ایزو 45001،گواهینامه ایزو 9001 و گواهینامه بین المللی ایزو 14001). متقاضیان می توانند با درخواست اخذ فوری گواهینامه IMS علاوه بر این گواهینامه 3 استاندارد مذکور را نیز دریافت کنند.

از دیگر استانداردهای عمومی می توان به گواهینامه HSE سیستم ایمنی و سلامت محیط زیست نیز اشاره کرد.

اما استاندارد های ایزو در دسته دیگری نیز جای میگیرند و آن گواهینامه های تخصصی است.

گواهینامه های تخصصی ایزو کدامند؟

متقاضیان صدور گواهینامه ISO در کرج ممکن است بنا بر موضوع فعالیت خود علاوه بر گواهینامه های عمومی، نیازمند گواهینامه های تخصصی ایزو نیز باشند. گواهینامه های تخصصی شامل هر گواهینامه ای می شود که بر حسب موضوع و حیطه کاری به خصوصی تدوین شده است. در حقیقت گواهینامه های تخصصی برای یک رشته و یا یک موضوع به خصوص طراحی شده اند و در دیگر موضوعات کاربردی ندارند.

از گواهینامه های تخصصی شناخته شده تر می توان به استاندارد HACCP یا سیستم ایمنی مواد غذایی اشاره کرد. این استاندارد با موضوع مواد غذایی در واقع فاکتورهای موثر در سلامت فراورده های غذایی را زیر نظر می گیرد.

مراحل صدور گواهینامه ISO در کرج چیست؟

اخذ استاندارد ایزو در کرج مراحل چندگانه ای دارد که برخی از طرف درخواست دهنده و برخی دیگر از طرف مرکز صادر کننده گواهینامه معتبر ایزو در کرج انجام می گیرد. این مراحل به صورت کامل توسط مشاوران در شرکت های مشاوره ای ایزو در کرج توضیح داده می شود، شما نیز می توانید با تماس با مشاوران ما در ایزو دیاکو اطلاعات بیشتری کسب کنید. اما تا قبل از آن ما به صورت تیتروار این موارد را بر میشمریم. مراحل صدور گواهینامه ISO در کرج به طور مختصر به این شرح است :

  • آماده سازی سازمان برای ارسال درخواست ایزو : سازمان متقاضی باید برای ارائه درخواست خود ابتدا تمام یا برخی دستورالعمل های استاندارد مورد نظر خود را پیاده سازی کند. این عمل روند صدور گواهینامه ISO در کرج را بسیار تسریع می کند. سازمان برای پیاده سازی می تواند از یک مشاور ایزو کمک بگیرد.
  • وصول درخواست صدور به مرکز صادر کننده : بعد از دریافت درخواست متقاضی مبنی بر دریافت گواهینامه ISO در کرج، بررسی می کند که آیا شرکت صلاحیت دریافت آن را دارد یا خیر. پس از آن که صلاحیت متقاضی احراز شد، صادر کننده روند صدور را آغاز می کند.
  • اعزام ممیز و انجام ممیزی: شرکت صادر کننده ایزو یک کارشناس را برای بررسی نحوه استقرار استاندارد به سازمان متقاضی اعزام می کند تا در صورت وجود نقاط عدم انطباق با استاندارد را در سازمان بیابد. اگر نقاط عدم انطباق وجود داشته باشد مراتب به مرکز صدور ابلاغ و روند صدور ایزو تعلیق می شود. اما اگر ممیزی به صورت موفقیت آمیز انجام و به پایان رسید، با توجه به گزارش مثبت ممیز مرکز صادر کننده روند صدور گواهینامه را به پیش می برد.

صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج چه شرایطی دارد؟

شرکتی که برای صدور گواهینامه ISO در کرج درخواست می دهد باید شرایطی را از پیش دارا باشد تا به درخواست خود رسمیت دهد. اگر بخواهیم این شرایط را به صورت مختصر بیان کنیم می توان در چند بند به ان اشاره کرد :

اول کسب و کار باید از نظر قانونی و حقوقی وجود داشته باشد.

دوم کسب و کار باید مجوزهای قانونی را برای فعالیت دارا باشد.

سوم کسب و کار باید مطابق قوانین جاکمیت و کشور عمل کند.

احراز مجموعه این شرایط در شرکت درخواست دهنده موجب می شود تا به درخواست صدور گواهینامه ایزو از طرف آن توجه شود.

برای صدور گواهینامه ISO در کرج چه مدارکی لازم است؟

به طور کلی 2 دسته مدارک برای درخواست صدور گواهینامه استاندارد ایزو در کرج لازم است. دسته اول مدارک مستندات فنی و تخصصی، و دسته دوم مجوزها و مدارک حاکمیتی است.

مدارک فنی در اصل تمام مدارکی است که در مورد اصول فنی و علمی کار است و سازمان متقاضی باید صلاحیت علمی موضوع فعالیت خود را داشته باشد.

مجوزهای حاکمیتی هم در مورد تمام جوازها و مدارک قانونی است که سازمان باید برای کار کسب کرده باشد و به صورت قانونی فعالیت کند.

سازمان باید این مدارک را برای بررسی به مرکز صدور ارائه کند و مرکز صدور پس از ارزیابی صحت مدارک و مستندات درخواست دهنده، روند صدور را گام به گام شروع می کند.

برای صدور گواهینامه ISO در کرج به کجا مراجعه کنیم؟

هلدینگ بین المللی دیاکو با بیش از یک دهه سابقه درخشان در صدور انواع گواهینامه های بین المللی، تبدیل به یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز صدور و مشاوره ایزو شده است. مشاوران و کارشناسان ما در ایزو دیاکو با ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان، در خدمت هم میهنان عزیز هستند. کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی