دریافت گواهینامه ISO در کرج

دریافت گواهینامه ISO در کرج

دریافت گواهینامه ISO در کرج از ایزو دیاکو

اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و یا چنین برنامه ای برای آینده دارید لازم است بدانید که با اخذ ایزو و بهره مندی از مزایای آن می توانید گامی بلند در مسیر پیشرفت برداشته و تجارت خود را به روز نگه دارید. با اخذ گواهینامه هایی که سازمان بین المللی استانداردسازی ISO تهیه کرده است، سازمان ها و شرکت ها طی فرایندهای مشخصی استاندارد سازی شده و کارها را به نحو یک پارچه ای انجام خواهند داد. این نکته به ظاهر ساده موجب می شود تا روال کار در سازمان به دقت زیر نظر گرفته شده و از بروز اشتباهات و ریسک های بی مورد پرهیز شود. بنابراین می توان گفت دریافت گواهینامه ISO در کرج می تواند سکوی پرتابی برای کسب و کارها باشد.

اهمیت این امر در شهر کرج به عنوان مرکز استان البرز که خود شهری صنعتی و پر جمعیت است، دو چندان می شود. زیرا که با انبوه تقاضا برای کالا و خدمات مختلف، همه روزه شاهد افتتاح کسب و کارهای تازه با موضوعات گوناگون در کرج هستیم. با یک آمار سر انگشتی می توان گفت تنها تعداد محدودی از هر حوزه هستند که در سطح استان یا شهر شناخته شده هستند و عمده تقاضا به سمت آن ها روانه می شود. ب همین دلیل است که ایزو دیاکو همواره به دریافت گواهینامه ISO در کرج توصیه می کند. اما لازم است که صاجبان تجارت برای این کار به سراغ مراکز صدور گواهینامه معتبر ایزو در کرج رفته و یا دست کم شرکت مشاور ایزو مناسبی را برای پیاده سازی آن در نظر بگیرند.

دریافت گواهینامه ISO در کرج چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

اولین و مهمترین انگیزه مشتریان صدور گواهینامه ایزو در کرج این است که میزان درآمد خود را بالا ببرند. اما این برای آن دسته از مشتریان است که از مزایای اخذ ایزو آگاه هستند. مقاله پیش رو برای کسانی است که هنوز در این رابطه آگاهی ندارند و قصد دریافت گواهینامه ISO در کرج را دارند.

اخذ گواهینامه ایزو با یکپارچه کردن نحوه انجام فرایندها، مدیریت ارشد را در رصد کردن کارها یاری می کند. استانداردهای ایزو با مدیریت ریسک ها و استفاده از فرصت ها موجب می شود تا منابع به درستی در مسیر اهداف سازمانی هزینه شوند. برخی از گواهینامه های ISO عمومی و برخی دیگر با توجه به موضوع فعالیت سازمان به صورت تخصصی ارائه شده اند.

در مجموع می توان گفت که داشتن یک یا چند گواهینامه ISO می تواند با ارتقاء کیفیت در خدمات و محصولات موجب رضایتمندی مشتری و در نتیجه ان افزایش فروش شود. زیرا که این عامل رضایت مشتری است که متمایز از دیگر عوامل می تواند به شدت در پیشرفت یا به عکس پسرفت یک تجارت تاثیر گذار باشد.

منظور از گواهینامه های عمومی چیست؟

برخی از گواهینامه های ایزو هستند که بدون در نظر گرفتن موضوع و ابعاد فعالیت سازمان می توانند برای همه کسب و کارها مفید باشند. این گواهینامه ها اصطلاحاً عمومی نام میگیرند. گواهینامه های عمومی شامل استانداردهای گوناگونی است، اما مهمترین آن ها استاندارد ایزو 9001، ایزو 14001، ایزو 45001 و گواهینامه IMS  هستند که بعد تر در مورد آن ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

گواهینامه های عمومی استانداردهایی هستند که می توانند در هر فعالیتی و با هر ابعادی پیاده سازی شوند. این استانداردها قادرند سازمان دارنده را به درستی در مسیر پیشرفت قرار داده و به گونه ای مدیریت کنند که به تمام اهداف سازمانی خود برسند.

شرکت هایی که در زمینه صدور و دریافت گواهینامه ISO در کرج فعالیت می کنند، امکان پیاده سازی این استانداردها را برای شرکت ها و کسب و کارهای متقاضی فراهم آورده اند. از جمله این شرکت های مشاوره ای ایزو باید از هلدینگ بین المللی دیاکو نام برد. مجموعه دیاکو با در اختیار داشتن تجربه سالیان دراز در این حوزه می تواند بسیاری از چالش های مسیر دریافت گواهینامه ISO در کرج را پیش بینی و موانع را به راحتی از میان بردارد. بنابراین توصیه می شود پیش از اخذ گواهینامه ایزو با مشاوران ایزو دیاکو مشورت نموده و از چند و چون کار آگاه شوید.

1.ایزو 9001 استاندارد مدیریت کیفیت

اولین توصیه برای دریافت گواهینامه ISO در کرج ایزو 1900 است. ایزو 9001 استانداردی است که بر موضوع کیفیت تمرکز دارد. ایزو 9001 با هدف بهبود کیفیت در خدمات و تولیدات شرکت، روند انجام کارها را یکپارچه و استاندارد می کند و تا حد قابل توجهی در نتیجه مطلوب تاثیر گذار است. همواره توصیه می شود که این استاندارد ابتدا پیاده سازی شده و سپس دیگر استانداردها را در سازمان مستقر کرد.

همینطور ایزو دیاکو امکان اخذ فوری گواهینامه ایزو 9001 را برای مشتریان فراهم کرده است تا مشتریانی که برای اخذ ایزو زمان زیادی را در اختیار ندارند نیز بتوانند از این استاندارد بهره مند شوند.

2.ایزو 14001 استاندارد ایزو زیست محیطی

بدون شک هر فعالیت تجاری و صنعتی تبعاتی را برای محیط زیست به همراه دارد. بدیهی است که برای حفاظت از محیط زیست می بایست این صدمات را کنترل و جبران کرد. استاندارد ایزو 14001 به همین منظور تهیه شده است. این ISO برای کنترل و کاهش آسیب های وارده از کسب و کار به طبیعت الزامات و برنامه هایی دارد که شرح آن را می توان در متن استاندارد ایزو 14001 نسخه 2015 مطالعه کرد.

3.ایزو 45001 استاندارد ایزو ایمنی و سلامت

بزرگترین و مهمترین سرمایه هر کسب و کاری نیروی انسانی و کارکنان آن مجموعه است. صاحبان کسب و کارها باید برای رشد و بهبود راندمان کاری سلامت کارکنان را در اولویت قرار دهند. سازمان ها باید شرایط را برای تمام افرادی که ممکن است در محیط کار یا در اثر فعالیت های سازمان دچار آسیب شوند را در قبال این خطرات محافظت کنند. استاندارد ایزو 45001 که در سال 2018 جایگزین استاندارد OHSAS 18001 شد، به همین امر می پردازد و با اجرایی کردن الزاماتی میزان خطرات ناشی از کار را به حداقل می رساند. این گواهینامه به متقاضیان دریافت گواهینامه ISO در کرج به شدت توصیه می شود چرا که همانطور که گفته شد مهمترین سرمایه ها نیروی انسانی است.

4.گواهینامه IMS سیستم مدیریت یکپارچه

در ابتدا برای متقاضیان دریافت گواهینامه ISO در کرج باید گفت که می توانند درخواست خود را مبنی بر اخذ فوری گواهینامه IMS به کارشناسان ایزو دیاکو ارائه دهند.

گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه یا IMS سیستمی است که کدیریت تمام جنبه های سازمان را به شکل یکپارچه تحت مدیریت ارشد قرار داده و به این تریتب موجبات پیشرفت سازمان را فراهم می کند. گواهینامه IMS خود شامل سه استاندارد ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 می شود. بنابراین سازمان ها می توانند برای صرفه جویی در هزینه و زمان گواهینامه IMS را مستقر کرده و 3 استاندارد را به صورت همزمان پیاده سازی کنند.

5.ایزو 10002 استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان

متقاضیان دریافت گواهینامه ISO در کرج باید بدانند که در هر کسب و کاری که فعالیت دارندباید برای جلب نظر مشتریان تلاش کنند زیرا که این مشتریان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت آنها را تعیین می کنند. بنابراین باید ساز و کاری را برای دریافت شکایات و نظرات مشتریان فراهم کنند تا بتوانند از نقاط ضعف خود آگاه شده و سعی در رفع آن داشته باشند. این گونه سیاست ها سبب می شود تا سازمان در نظر مشتری مسئولیت پذیر و پیگیر جلوه کند و مشتری برای ارائه شکایت و رفع آن اطمینان حاصل کند.

6.ایزو 10004 استاندارد رضایتمندی مشتری

همانطور که گفته شد رضایت مشتری بیش از هر عامل دیگری در میزان موفقیت کسب و کارها نقش دارد. بنابراین شرکت ها باید بیش از هر مورد دیگری در جلب رضایت مشتریان خود تلاش کنند. زیرا که یک مشتری ناراضی بیش از ده مشتری را از شرکت دور می کند و بالعکس یک مشتری خوشحال می تواند تعداد زیادی را به خرید از سازمان توصیه کند. تیم ایزودیاکو به همه کسب و کارها توصیه می کند که استانداردهای محموعه مشتری مداری یعنی ایزو 10002 و ایزو 10004 را پیاده سازی کنند.

 

این ها تنها چند نمونه از استانداردهای عمومی هستند، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت گواهینامه ISO در کرج می توانید با مشاوارن ایزو دیاکو ارتباط برقرار نمایید.

جمع بندی در مورد دریافت گواهینامه ISO در کرج

هلدینگ بین المللی دیاکو به عنوانی مرکزی معتبر در زمینه صدور گواهینامه های بین المللی ایزو آماده خدمت رسانی برای دریافت گواهینامه ISO در کرج به همشهریان و هم میهنان عزیز است. برای این منظور می توانید با شماره های تماس مجموعه ارتباط برقرار نموده و از خدمات ایزو دیاکو بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی